AKTS - Romanın Ortaya Çıkışı
Romanın Ortaya Çıkışı (ELIT511) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Romanın Ortaya Çıkışı | ELIT511 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngiltere'de romanın yeni bir edebi tür olarak on sekizinci yüzyılda ortaya çıkışını ve bu yüzyıl boyunca gelişimini, tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamı içinde , ünlü on sekizinci yüzyıl İngiliz roman yazarlarının eserlerinden seçilen örneklerle incelemektir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Romanın edebi tür olarak gelişimi ve 18. yüzyıl İngiliz romanı. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş:Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam | "The Restoration and the Eighteenth Century 1660-1785", The Norton Anthology of English Literature, Vol. I. | 
| 2 | Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel, ve edebi bağlam. | Ödev verilen makaleler | 
| 3 | Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam | Ödev verilen makaleler | 
| 4 | Sunum ve Tartışma:Moll Flanders | Moll Flanders | 
| 5 | Sunum ve Tartışma: Moll Flanders | Moll Flanders | 
| 6 | Sunum ve Tartışma: Pamela | Pamela | 
| 7 | Sunum ve Tartışma: Pamela | Pamela | 
| 8 | Sunum ve Tartışma: Joseph Andrews | Joseph Andrews | 
| 9 | Sunum ve Tartışma: Joseph Andrews | Joseph Andrews | 
| 10 | Sunum ve Tartışma: Tristram Shandy | Tristram Shandy | 
| 11 | Sunum ve Tartışma: Tristram Shandy | Tristram Shandy | 
| 12 | Sunum ve Tartışma: Humphry Clinker | Humphry Clinker | 
| 13 | Sunum ve Tartışma: Humphry Clinker | Humphry Clinker | 
| 14 | Sunum ve Tartışma: Emma | Emma | 
| 15 | Sunum ve Tartışma: Emma | Emma | 
| 16 | Genel Sınav | Tekrar | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 2. Allen, Walter. The English Novel, 1954. | 
|---|---|
| 6. Spacks, Patricia Meyer. Novel Beginnings: Experiments in Eighteenth-Century English Fiction, 2006. | |
| 7. Stevenson, John Allen. The British Novel, Defoe to Austen. A Critical History, 1990. | |
| 8. Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, 1987. | |
| 11. Hunter J.Paul. Before Novels: The Cultural Contexts of Eighteenth Century English Fiction, 1990. | |
| 12. Kraft, Elizabeth. Character and Cosciousness in Eighteenth Century Comic Fiction, 1992. | |
| 13. London, April. The Cambridge Introduction to the Eighteenth Century Novel, 2002. | |
| 14. Richetty, John. The English Novel in History, 1999. | |
| 15. Mc Keon, Michael. The Origins of the English Novel 1600-1740, 1987. | |
| 16. Roberts, Andrew Michael (ed). The Novel: From Its Origins to the Present Day, 1994. | |
| 17. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms | |
| Ders Kitabı | 9. The Norton Anthology of English Literature, Vol. I | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 40 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
