AKTS - Kültür Çalışmalarında Özel Konular
Kültür Çalışmalarında Özel Konular (ELIT525) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültür Çalışmalarında Özel Konular | ELIT525 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri kültür araştırmaları konu ve temalarını tanıtmayı amaçlamaktadır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Kültür çalışmaları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kültür nedir? | Kültür nedir? | 
| 2 | Milliyet, Milliyetçilik | Milliyet, Milliyetçilik | 
| 3 | İmpatorluk, emperyalizm | İmpatorluk, emperyalizm | 
| 4 | Irk, Irkçılık, Etnik köken | Irk, Irkçılık, Etnik köken | 
| 5 | Kimlik/ler | Kimlik/ler | 
| 6 | Sınıf | Sınıf | 
| 7 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 8 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 9 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 10 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 11 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 12 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 13 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 14 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 15 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | 
| 16 | Final Sınavı | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. R. Williams. Keywords | 
|---|---|
| 2. A.Giddens. Modernity and Identity | |
| 3. S.Hall. Representations | |
| 4. M. Starry& P.Childs. British Cultural Identities | |
| 5. N. Abercrombie. British Society | |
| Diğer Kaynaklar | 6. w.Scott. Ivanhoe, | 
| 7. Mrs. Gaskell. North and South, | |
| 8. W.B. Yeats. “Easter 1916” | |
| 9. T.Stoppard. “Hapgood” | |
| 10. E. Bond. Early Morning | |
| 11. H. Brenton. “Romans in Britain” | |
| 12. H. Kureishi. “Borderline” | |
| 13. T. Wertenbaker. “Love of the Nightingale” | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 4 | 50 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 3 | 12 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
