AKTS - Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları

Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları (ELIT526) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları ELIT526 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı eski Britanya kolonilerinin kültürel, tarihsel, sosyolojik ve edebi değişimler bakımından sömürü dönemi ve sonrası, Homi Bhabba, Frantz Fanon ve Edward Said gibi seçkin teorisyenlerin görüşleri ve teorileriyle bir analizini sunmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • eski Britanya kolonilerinin kültürel, tarihsel ve sosyolojik geçmişini seçkin teorisyenlerin görüşleri ve sömürü-sonrası perspektifiyle analiz edebilir.
  • öteki, diyaspora, melezlik, üçüncü-mekan, taklitçilik, ikincil gibi sömürü ve sömürü sonrası dönemi ana kavramlara ve akımlara aşina olacaktır.
Dersin İçeriği Terimler, kavramlar, sömürge sonrası edebiyat, ilgili kuramlar ve kuramcılar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ana kavramlar, konseptler Ana kavramlar, konseptler (Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır)
2 Ana kavramlar, konseptler Ana kavramlar, konseptler (Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır)
3 Ana kavramlar, konseptler Ana kavramlar, konseptler (öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır)
4 The Post-Colonial Studies Reader E. Said, Orientalism Post-colonial Literatures and Counter-discourse HELEN TIFFIN pp.87-92
5 The Post-Colonial Studies Reader The Economy of Manichean Allegory Abdul R.JanMohamed, pp.18-24; Problems in Current Theories of Colonial Discourse Benita Parry, pp.36-45
6 The Post-Colonial Studies Reader Signs Taken for Wonders Homi K.Bhabha, pp.29-35; Dissemination: Time, Narrative, and the Margins of the Modern Nation Homi K.Bhabha, pp. 176-178.
7 The Post-Colonial Studies Reader Cultural Diversity and Cultural Differences Homi K.Bhabha, pp. 206-212; Can the Subaltern Speak? Gayatri Chakravorty Spivak, pp.24-29.
8 The Post-Colonial Studies Reader The Fact of Blackness Frantz Fanon, pp.323-327; Three Women’s Texts and a Critique of Imperialism Gayatri Chakravorty Spivak, pp.269,273.
9 The Post-Colonial Studies Reader Figures of Colonial Resistance Jenny Sharpe, pp.99-103; National Culture Frantz Fanon, pp.153-158.
10 The Post-Colonial Studies Reader Postmodernism or Post-colonialism Today, Simon During, pp.125-130; Outlaws of the Text Gillian Whitlock, pp.349-354
11 The Post-Colonial Studies Reader Writing Postcoloniality and Feminism Trinh T.Minh-ha, pp.264-269. Woman Skin Deep Feminism and the Postcolonial Condition SARA SULERI, pp. 273-282.
12 Edebi eserler üzerine sunum Edebi eserler üzerine sunum
13 Edebi eserler üzerine sunum Edebi eserler üzerine sunum
14 Edebi eserler üzerine sunum Edebi eserler üzerine sunum
15 Edebi eserler üzerine sunum Edebi eserler üzerine sunum
16 Final sınavı Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Chinua Achebe, Things Fall Apart
2. Burchi Emecheta, The Joys of Motherhood
3. Nadine Gordimer, Short Stories
4. Hanif Kureishi, Short Stories
5. V. S. Naipaul, Short Stories
6. Jean Rhys, Wide Sargossa Sea
7. Doris Lessing, The Grass is Singing
8. Michael Ondaatje, The English Patient
9. Timothy Mo, Sour Sweet
Diğer Kaynaklar 10. Bill Ascroft, Gareth Griffiths, Helen Tiffin (ed), The Postcolonial Studies Reader
11. Patrick Williams and Laura Chrisman, Colonial Discourse and Postcolonial Theory
12. Bart Moore-Gilbert, Gareth Statnton and Wİlly Maley (ed), Postcolonial Criticism
13. Aria Loomba, Colonialism/Postcolonialism
14. John McLeod, Beginning Postcolonialim
15. Barbara Bush, Imperialism and Postcolonialism

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 60
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 128