Tez (ELIT599) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tez ELIT599 0 0 0 0 80
Ön Koşul Ders(ler)i
Yüksek Lisans derslerini başarıyla tamamlamış olmak
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Akademik danışman (Acadeic advisor)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin yüksek lisans tezi yazma sürecini yönetmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • tez konusunu belirler,
  • literatür taraması yapar,
  • veri toplar,
  • verileri analiz eder,
  • sonuca ulaşır,
  • hazırladığı tezi sunar.
Dersin İçeriği Araştırma, Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Yönergesi uyarınca tez yazımı

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Bilgilendirme
2 Konu Seçimi
3 Konu Seçimi
4 Konu Seçimi
5 Literatür Taraması ve Tartışılması
6 Literatür Taraması ve Tartışılması
7 Literatür Taraması ve Tartışılması
8 Literatür Taraması ve Tartışılması
9 Literatür Taraması ve Tartışılması
10 Literatür Taraması ve Tartışılması
11 Literatür Taraması ve Tartışılması
12 Literatür Taraması ve Tartışılması
13 Literatür Taraması ve Tartışılması
14 Literatür Taraması ve Tartışılması
15 Literatür Taraması ve Tartışılması
16 Literatür Taraması ve Tartışılması

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Gibaldi, Joseph. MLA Handbook for Writers of Research Papers. 7th ed. New York: MLA, 2009.
2. Lester, James D. Writing Research Papers: A Complete Guide. 11th ed. New York: Pearson Longman.2005.
3. Pharr, Donald, S. Buscemi, E. Macdonald, R. Muhlbock. Writing Today Contexts and Options for the Real World. Canada: McGraw-Hill, 2010.
4. Rozakis, Laurie. Schaum's Quick Guide to Writing Great Research Papers. 2nd ed. New York:McGraw-Hill,2007.
Diğer Kaynaklar 5. Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Yönergesi https://www.atilim.edu.tr/tr/sbe/page/4879/tez-yazim-yonergesi
6. Murray Rowenna Tez Nasıl Yazılır? (Çev. Şakir Çınkır)Ankara, 2016.
7. http://owl.english.purdue.edu/
8. http://web.uvic.ca/wguide/
9. http://writing2.richmond.edu/writing/wweb.html

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 100
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 1 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 100 1600
Sunum/Seminer Hazırlama 4 100 400
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 2000