AKTS - Özel Konular: Edebi Teori

Özel Konular: Edebi Teori (ELIT601) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Özel Konular: Edebi Teori ELIT601 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere üç modern eleştiri kuramı ile ilgili kapsamlı bilgi vermektir. Bu kuramlar tarih ve edebiyat arasındaki ayrımı ortadan kaldıran metin ve bağlamı arasındaki ilişki gibi bir çok ortak noktası bulunan Bakhtin'in dialoji kuramı, Yeni-tarihselcilik, ve Kültürel Materyalizmdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • bahsi geçen eleştiri kuramları doğrultusunda, önde gelen kuramcıların ve yazarların kuramlarına atıfta bulunarak, herhangi bir edebi metni inceleyebilirler.
  • Edebi eserleri ve bağlamlarını inceleyebilirler ve bu edebi eserlerin üretilmesini sağlayan toplumsal ve siyasi şartları araştırabilirler.
Dersin İçeriği Çağdaş edebiyat kuramları ve kuramcıları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Bakhtin Reader. Pam Morris. s. 1-17
2 Giriş Bakhtin Reader. Pam Morris. s. 17-24
3 Bakhtin/ The Bakhtin Reader Marxism, The philosophy of language, Reported Speech, s. 50-73
4 Bakhtin / The Bakhtin Reader Social Heteroglossia, Dialogic Imagination. s.73-80
5 Bakhtin / The Bakhtin Reader Problems of Dostoevsky's Poetics, Double-Voiced Discourse in Dostoevsky, s. 89-112
6 Bakhtin / The Bakhtin Reader Literature as Ideological Form, Folk humour, Carnival Laughter, s. 124-206
7 Yeni-Tarihselcilik Metin, öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
8 Hayden White The Value of Narrativity, Modern Literary Theory. s. 229-236
9 Michel Foucault "Discipline and Punish: Panopticism", Literary Theory: An Anthology, s. 464-487
10 Michel Foucault "The Order of Discourse", Modern Literary Theory. s.239-251
11 S. Greenblatt Invisible Bullets, Literary Theory: An Anthology. s. 786-789
12 S. Greenblatt Resonance and Wonder, Modern Literary Theory (4. Basım), s. 305-323
13 A. Sinfield Cultural Materialism, Othello. Modern Literary Theory: An Anthology, s. 804-826
14 Jonathan Dollimore Sexual Dissidence,Modern Literary Theory (4. Basım), s. 239-242
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Bakhtin Reader. Ed. Pam Morris, London: Arnold. 1994.
2. Modern Literary Theory. Ed. Philip Rice& Patricia Waugh. Third and Fourth editions. 1989, 2001.
3. Literary Theory: An Anthology Eds. J. Rivkin and M. Ryan. Blackwell, 1998.
Diğer Kaynaklar 4. New Historicism and Cultural Materialism. Ed. K. Ryan. Arnold, 1994.
5. A Practical Introduction to Literary Theory and Criticism. K. Booker, Longman, 1996.
6. New Historicism and Cultural Materialism. John Brannigan. Palgrave, 1998.
7. The Cambridge Companion to Foucault. Ed. G. Gutting. Cambridge Up, 1998.
8. Bakhtinian Thought. Simon Dentith. Routledge, 2003.
9. Bakhtin, M., Problems of Dostoevsky's Poetics. University of Minnesota Press, 2003.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 60
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 128