Mühendislik Fakültesi Öğrencilerimiz TÜBİTAK 2238 Yenilikçilik ve Girişimcilik Yarışması Bölge Finali 2.si Oldu

Üniversitemiz Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencisi Ömer Aydın ve Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü öğrencisi Simay Leblebicioğlu, Yazılım Mühendisliği Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Serhat Peker danışmanlığında katıldıkları "TÜBİTAK 2238 - Girişimcilik ve Yenilikçilik Yarışması"nda bölge ikinciliği kazandı.

TÜBİTAK  Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı tarafından lisans öğrencilerine yönelik düzenlenen "Üniversite Proje Yarışmaları" bünyesinde,  "2238-Girişimcilik ve Yenilikçilik”, “2241-Özel Sektöre Yönelik Lisans Bitirme Tezleri” ve “2242-Öncelikli Alanlarda Üniversite Öğrencileri Proje" yarışmaları bu yıl bölgesel olarak gerçekleştirildi. 

2018 yılında başvuruları değerlendirmeye alınan toplam 809 adet projeden ön değerlendirmeyi geçen 343'ü "2238-Girişimcilik ve Yenilikçilik Yarışması"nda olmak üzere 789 adet proje ikinci değerlendirmeye alındı. Projeler oluşturulan panel sistemleri üzerinde bölgeleri içerisinde değerlendirildi. Değerlendirmeler sonucunda her bir bölgede 50 adet olmak üzere toplam 300 adet proje, 8-11 Ekim 2018 tarihleri arasında Erzurum, İstanbul, İzmir, Kayseri, Konya ve Samsun'da sergilendi. Üç gün süren bölge sergilerinin ardından gerçekleşen ödül töreninde dereceye giren projeler açıklandı. Samsun Bölge Sergisi değerlendirmeleri sonucunda "2238-Girişimcilik ve Yenilikçilik" yarışmasında üniversitemiz Bilgisayar Mühendisliği bölümü öğrencisi Ömer Aydın ve Bilişim Sistemleri Mühendisliği bölümü öğrencisi Simay Leblebicioğlu, Yazılım Mühendisliği bölümü Dr. Öğr. Üyesi Serhat Peker danışmanlığında hazırladıkları "SharePair" isimli projeleri ile ikincilik ödülüne layık görüldü.

Öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

 

SharePair Projesi Hakkında

 

Projenin amacı, ders konularında eksik olan veya dönem içi sınavlara hazırlıkta zorlanan, desteğe ihtiyacı olan öğrencilere, ders konularına daha hâkim olan diğer öğrenciler tarafından ders verilmesini sağlamaktır.

Sistemin okul içerisinde ve okulun kendi öğrencileri tarafından kullanılması hedeflenmektedir. Okulun tüm öğrencilerini kapsamasıyla ders çalışmayı özendirmek, ders çalışılabilecek ortak zamanların arttırılması ve düzenli bir ortamın yaratılması sistemin baş amacıdır. Böylece kişisellikten uzak kitlesel bir çalışma hedeflenmiştir. Sistemin adı "SharePair" dir. Paylaşım yapılmasından esinlenilerek bu ad uygun görülmüş "öğrenmenin en etkili ve hızlı yolu" sloganıyla çalışmalara başlanmıştır.

Yürütülen çalışma, bir web tabanlı platform üzerinden okul öğrencilerinin kendi okul epostalarıyla kendilerini (self enrollment) kayıt etmeleriyle onlara hizmet vermeye başlayacaktır. Sistem aracılığıyla öğrenciler kendi okullarındaki diğer öğrenciler ile yine kendi okullarında uygun bir yer ve zaman ayarlaması yaparak ders çalışma toplantıları düzenleyebileceklerdir. Bu ders çalışma toplantıları sınav öncesi sınava hazırlık veya eksik ders konularını tamamlama amacıyla olabileceği gibi ders dışı fikir alışverişi amacıyla da düzenlenebilir. Sistem sayesinde ikinci bir amaç da kazanılmış olacaktır. Öğrenciler bu toplantılar sayesinde direkt iletişim, öğrendiklerini diğerlerine aktarma gibi sosyal yeteneklerini geliştirirken, yine bu toplantılar sayesinde öğrenciler ileriye dönük fikirlerini hayata geçirmede yeni takım arkadaşları bulabilirler. Ayrıca akademik başarılarını artıran öğrenciler okullarının da itibarını ve başarısını artırmış olacaklardır.