AKTS - Sistem Analizi ve Tasarımı
Sistem Analizi ve Tasarımı (IE503) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sistem Analizi ve Tasarımı | IE503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste sistem analizi ve tasarım tekniklerinin gerçek hayat problemlerine uygulayabilmeleri amacı ile öğrencilere sistem analizi ve tasarımının temel kavramları öğretilecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Sistem mimarisi, gereksinim analizi, modelleme, kullanıcı ara yüzü tasarımı, proje planlaması ve yönetimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | |
| 2 | Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | |
| 3 | Sistem Yaklaşımı | |
| 4 | Sistem Yaklaşımı | |
| 5 | Bilgi Sistemleri Planlama | |
| 6 | Bilgi Sistemleri Analizi | |
| 7 | Bilgi Sistemleri Tasarımı | |
| 8 | Bilgi Sistemleri Kurulması | |
| 9 | İhtiyaç Mühendisliği ve Modelleme | |
| 10 | Yapısal Modelleme | |
| 11 | Sistem Mimarisi ve Kullanıcı Arayüzü Tasarımı | |
| 12 | Dokümantasyon, Test ve Kurma | |
| 13 | İzleme ve Değerlendirme | |
| 14 | Proje Planlama ve Yönetimi | |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Kendall K.E., Kendall J.E:, Systems Analysis ad Design (8th Edition), Prentice Hall, 2010 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. F.S. Hillier and G.J. Lieberman, Introduction to Operations Research (8th ed.), McGraw-Hill, 2005. |
| 3. H. A. Taha, Operations Research: An Introduction (8th ed.), Prentice-Hall, 2006. | |
| 4. Vanderbei R.,, Linear Programming: Foundations and Extensions, Springer, 2007. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında derinlemesine bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | İnşaat Mühendisliği sistemlerini ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Karmaşık mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi edinir. | |||||
| 4 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme, model ve deney tasarlama ve yapma becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Alanı ile ilgili temel araştırmaları bağımsız olarak yürütebilme, araştırma sonuçlarını etkin bir biçimde raporlama ve bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek için yeterli seviyede sözlü ve yazılı İngilizce bilgisi edinir. | X | ||||
| 8 | Alanında edindiği bilgileri disiplin içi ve çok disiplinli takımlar içinde etkin biçimde kullanabilme ve bu takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Alanı ile ilgili konularda yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve kendini sürekli yenileme gerekliliğinin bilincini kazanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık edinir. | |||||
| 10 | İnşaat mühendisliği ile ilgili problemlere ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi gerektiğinin farkına varır. | |||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme yetkinliği kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 4 | 4 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 4 | 16 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
