AKTS - Bilgisayar Destekli Karayolu Tasarımı
Bilgisayar Destekli Karayolu Tasarımı (CE508) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Karayolu Tasarımı | CE508 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilere yol mühendisliği temel bilgilerini aktarmak. InRoads yazılımını kullanarak, yol mühendisliği problemlerinin pratik çözümlerini geliştirmelerine yardımcı olmak. Öğrencilere dever, geçiş mesafaleri, tipik kesit ve model tanımlamak konusunda hazırlamak. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | MicroStation CAD platformuna giriş, InRoads platformuna giriş, sayısal arazi modeli ve nokta tipleri semboloji tanımlama ve sayısal model öznitelikleri, yatay güzergah ve profil, düşey güzergah, tipik kesitler, değerlendirme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | CAD Platformu & InRoads’a Giriş | MicroStation Eğitim Kitapçığı |
| 2 | CAD Platformu & InRoads’a Giriş | MicroStation Eğitim Kitapçığı |
| 3 | CAD Platformu & InRoads’a Giriş | MicroStation Eğitim Kitapçığı |
| 4 | Sayısal Arazi Modeli | InRoads Eğitim Kitapçığı |
| 5 | Sayısal Arazi Modeli | InRoads Eğitim Kitapçığı |
| 6 | Sayısal Arazi Modeli | InRoads Eğitim Kitapçığı |
| 7 | Güzergah geometrisi | Referans |
| 8 | Güzergah geometrisi | Referans |
| 9 | Güzergah geometrisi | Referans |
| 10 | Güzergah geometrisi | Referans |
| 11 | Güzergah geometrisi | Referans |
| 12 | Profil, enkesit, alan ve hacim hesapları | Referans |
| 13 | Profil, enkesit, alan ve hacim hesapları | Referans |
| 14 | Profil, enkesit, alan ve hacim hesapları | Referans |
| 15 | Final Sınavları Dönemi | |
| 16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. A Policy on Geometric Design of Highways and Streets,AASHTO Metric 2001 Edition. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Data Book For Civil Engineers by Elwyn E. Seelve. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 15 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında derinlemesine bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | İnşaat Mühendisliği sistemlerini ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Karmaşık mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi edinir. | X | ||||
| 4 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme, model ve deney tasarlama ve yapma becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Alanı ile ilgili temel araştırmaları bağımsız olarak yürütebilme, araştırma sonuçlarını etkin bir biçimde raporlama ve bilimsel toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
| 7 | Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek için yeterli seviyede sözlü ve yazılı İngilizce bilgisi edinir. | X | ||||
| 8 | Alanında edindiği bilgileri disiplin içi ve çok disiplinli takımlar içinde etkin biçimde kullanabilme ve bu takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 9 | Alanı ile ilgili konularda yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve kendini sürekli yenileme gerekliliğinin bilincini kazanır, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık edinir. | |||||
| 10 | İnşaat mühendisliği ile ilgili problemlere ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi gerektiğinin farkına varır. | X | ||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme yetkinliği kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 10 | 10 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 12 | 24 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
