AKTS - Siyasi Tarih
Siyasi Tarih (UI504) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Siyasi Tarih | UI504 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı 1500’lerden başlayarak 1960'lara kadar Avrupa’da meydana gelen önemli siyasi, sosyal ve diplomatik olayları ele almaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Siyasi, ekonomik ve teknolojik açılardan dünyada Batının yükselişi, yeni kıtaların keşfi, sömürge imparatorluklarının oluşturulması, günümüz uluslararası sisteminin oluşmasında temel yapı olan ulus-devlet sisteminin oluşumu, Birinci ve İkinci Dünya Savaşı ve Soğuk Savaş. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Avrupa’nın yükselişi, Rönesans, reform vs | Sander 1, ss. 70-144 |
| 2 | Yeni kıtaların keşfi ve Avrupa toplumsal ve siyasal hayatının yeniden yapılandırılması | Sander 1, ss.70-144 |
| 3 | Fransa’nın yükselişi: iç savaşın sona ermesi, Fransa’nın toparlanması, ilk seküler savaş olarak Otuz Yıl Savaşları ve ilk seküler barış olarak Westphalia Antlaşması (1648), XIV. Louis ve reformları | Sander 1, ss. 70-144 |
| 4 | İspanya Veraset Savaşları ve İngiltere’nin yükselişi: Kuzey Amerika’da nüfuz mücadelesi ve Amerikan İhtilali | Sander 1, ss.151-161 |
| 5 | Fransız İhtilali: sebepleri, sonuçları, Napolyon savaşları ve 1815 Viyana Düzenlemeleri | Sander 1, ss. 161-185 |
| 6 | Vize Sınavı | |
| 7 | Avrupa’da ihtilaller dönemi: 1830 ve 1848 ihtilalleri, Endüstri Devrimi ve sonuçları | Sander 1, ss.183-195 |
| 8 | İtalya ve Almanya’nın milli birliklerinin kurulması: sebepler, savaşlar ve sonuçlar | Sander 1, ss. 217-225 |
| 9 | İttifaklar ve Birinci Dünya Savaşına giden yol: sebepler ve sonuçlar | Sander 2, ss.13-16 |
| 10 | Birinci Dünya Savaşı sonrası Avrupa ve barış antlaşmaları: Versailles, Saint-Germain, Trianon vb. Lozan ile mukayeseler. | Sander 2, ss. 16-32 |
| 11 | Almanya’da Weimer dönemi ve darbe girişimleri | |
| 12 | Locarno dönemi ve sonrası: Hitler’in yükselişi ve iktidara gelişi | Sander 2, ss.32-40 |
| 13 | Hitler’in dış politika amaçları ve uluslararası gelişmeler | Sander 2, ss.40-65 |
| 14 | İkinci Dünya Savaşı ve sonrası: BM’nin kuruluşu, Soğuk Savaş vs | Sander 2, ss.111-189 |
| 15 | Soğuk Savaş krizleri, Berlin krizleri, U2 krizi ve Küba Füzeler Krizi (1948-1962) | Sander 2, ss. 201-322 |
| 16 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Oral Sander, Siyasi Tarih, İmge Kitabevi, 2000 |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine kavramsal, teorik ve metodolojik hakimiyet sağlar. | |||||
| 2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinleriyle bağlantılı (antropoloji, sosyoloji, iktisat vb.) diğer alanlara dair kavramsal ve teorik bilgi edinilmesi, disiplinlerarası bir perspektif temin edilmesini sağlar. | |||||
| 3 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait metodolojik bilgi, anlayış ve tekniği temin eder. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
