AKTS - Kimyasal Proses Endüstrileri
Kimyasal Proses Endüstrileri (CEAC540) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyasal Proses Endüstrileri | CEAC540 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | En yaygın kimyasal süreçlerin ve bu süreçlerin ayrıntılarının açıklamasına endüstriyel ve ileri seviyede bir yaklaşım sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kimyasal işleme ve kimya mühendisinin işi; su şartlandırma ve çevre koruma, seramik sanayi, Portland çimento, kalsiyum ve magnezyum bileşikler, cam sanayi, patlayıcı, zararlı kimyasal maddeler ve itici gazlar, yüzey kaplama sanayi, gıda ve gıda ile ürün işleme sanayi; tarım kimyasalları sanayi, kokular ve parfüm, tatlandırıcılar ve gıda katkı madde |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal İşleme ve Kimya Mühendisinin İşi | Ders notları |
2 | Su Şartlandırma ve Çevre Koruma | Ders notları |
3 | Seramik, Portland Çimento | Ders notları |
4 | Cam Sanayi | Ders notları |
5 | Yüzey Kaplama Sanayi | Ders notları |
6 | ARASINAV | |
7 | Gıda ve Gıda ile Ürün İşleme Sanayi | |
8 | Tarım Kimyasalları Sanayi | Ders notları |
9 | Koku, Tatlandırıcı ve Gıda Katkı Maddeleri Sanayi | Ders notları |
10 | Yağ ve Mum Sanayi | Ders notları |
11 | Sabun ve Deterjan Sanayi | Ders notları |
12 | Şeker, Nişasta, Selüloz ve Kağıt Sanayi | Ders notları |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Plastik Sanayi | Ders notları |
15 | İlaç Endüstrisi | Ders notları |
16 | GENEL SINAV |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. G.T. Austin, Shreve’s Chemical Process Industries, McGraw-Hill (1998) |
---|---|
2. J. R. Couper, O. T. Beasley, W. R. Penney, The Chemical Process Industries Infrastructure, Marcel Dekker Inc., 2001 | |
Diğer Kaynaklar | 3. James A. Kent, Handbook of Industrial Chemistry and Biotechnology, Springer, 2012 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşır, ulaşılan bilgiyi analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yeniler. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincindedir. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapar ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürür. | X | ||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygular. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirir, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlar ve endüstriye uygular. | X | ||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi kazanır. | X | ||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışır ve takım çalışmasına yatkın olur. | X | ||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 77 |