AKTS - İleri Analitik Kimya
İleri Analitik Kimya (CEAC504) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri Analitik Kimya | CEAC504 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | • Analitik Kimyanın kantitatif kimyasal analiz ile alakalı temel esaslarını öğrenmek. • Kimyasal analizde analitik metodların alanına ve kullanımlarına dair anlayış geliştirmek. • Numunelendirme ve analizin istatistiksel öneminin değerini kavramak. • Modern analitik aletlerde deneyim elde etmek. • Kimya, ilaç ve fen bilimlerinin bütün alanları için önemli olan birçok analitik teknik ve metodun incelenmesi. • Deneylerin planlama, geliştirme, yürütme, gözden geçirme ve raporlama gibi bilimsel metodlar için beceri geliştirilmesi. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Analitik süreç, analitik verilerin istatistiksel değerlendirmesi, çözeltilerin derişimi, gravimetrik analiz, asit baz dengesi, çökeltilerin çözünürlüğü, volümetrik analiz, çökeltme titrasyonu, kompleksometrik titrasyon, yükseltgenme-indirgenme tepkimelerinin prensipleri, yükseltgenme-indirgenme titrasyonu, spektroskopik analiz. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Analitik Kimya Nedir | Bölüm 1 |
| 2 | Analitik Kimyada Hesaplamalar | Bölüm 4 |
| 3 | Analitik Kimyada Hesaplamalar | Bölüm 4 |
| 4 | Kimyasal Analizde Hatalar | Bölüm 5,6 |
| 5 | İstatistik Veri İşlenmesi ve Değerlendirilmesi | Bölüm 7 |
| 6 | Sulu Çözeltiler ve Kimyasal Denge | Bölüm 9 |
| 7 | ARA SINAV I | |
| 8 | Kimyasal Dengelere Elektrolitlerin Etkisi | Bölüm 10 |
| 9 | Karmaşık Sistemlerde Denge Problemlerinin Çözümü | Bölüm 11 |
| 10 | Analitik Kimyada Titrimetrik Yöntemler | Bölüm 13 |
| 11 | Nötralleşme Titrasyonlarının İlkeleri ve Uygulamaları | Bölüm 14,16 |
| 12 | ARA SINAV II | |
| 13 | Karmaşık Asit Baz Sistemleri ve Titrasyon Eğrileri | Bölüm 15 |
| 14 | Kompleksleşme Raksiyonları ve Titrasyonları | Bölüm 17 |
| 15 | Spektroskopik Yöntemlere Giriş | Bölüm 24 |
| 16 | FİNAL |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. D. A. Skoog, D.M. West, Fundamentals of Analytical Chemistry, 2010 |
|---|---|
| 2. D. A. Skoog, Principles of Instrumental Analysis, 1984 | |
| Diğer Kaynaklar | 3. A.Usanmaz, Qualitative Analytical Chemistry, 1991, METU Press |
| 4. R. S. Drago, Physical Methods for Chemists, 1997 | |
| 5. Silverstein, Bassler, Morrill, Spectrometric Identification of Organic Compounds,1991 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği kazanır. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği kazanır. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği kazanır. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunur. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 16 | 32 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
