AKTS - Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri İlişkileri Yönetimi (IE517) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Müşteri İlişkileri Yönetimi IE517 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Turan Erman Erkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrenciler müşteri ilişkileri yönetiminin temel konseptlerini öğrenecek ve gerçek problemlerin çözümleri için uygulamada bulunabileceklerdir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler tarafından müşteri ilişkileri yönetiminin (CRM) temel konseptlerinin özümsenmesi.
  • Öğrencilerin Endüstri Mühendisliği disiplininde müşteri ilişkileri yönetiminin rolü hakkında öngörü geliştirebilmesi.
  • Öğrencilerin gerçek hayat süreç ve problemlerini müşteri ilişkileri yönetimini kullanarak değerlendirebilme ve çözebilme kabiliyetleri geliştirmeleri.
Dersin İçeriği Operasyonel, analitik ve işbirlikçi müşteri ilişkileri yönetimi analizi, operasyonel CRM, analitik ve işbirlikçi CRM?e bağlantısı, müşterilerle ilişki kurmanın ve sürdürmenin önemi, müşteri sadakati, müşteri değeri ve karlılığı analizi, bireysel müşterilerle efektif ilişkilerin sağlanmasında teknolojinin kullanım olanaklarının araştırılması, CRM sü

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Operasyonel CRM, analitik ve işbirlikçi CRM ile bağlantıları.
2 Operasyonel CRM, analitik ve işbirlikçi CRM ile bağlantıları.
3 Müşterilerle ilişki kurmanın ve sürdürmenin önemi.
4 Müşterilerle ilişki kurmanın ve sürdürmenin önemi.
5 Müşteri sadakatini geliştirmek.
6 Müşteri sadakatini geliştirmek.
7 Müşteri sadakatini geliştirmek.
8 Müşteri değerini ve karlılığı analiz etmek.
9 Müşteri değerini ve karlılığı analiz etmek.
10 Bireysel müşterilerle efektif ilişkilerin sağlanmasında teknolojinin kullanım olanaklarının araştırılması.
11 Bireysel müşterilerle efektif ilişkilerin sağlanmasında teknolojinin kullanım olanaklarının araştırılması.
12 CRM sürecinin yönetilmesi.
13 CRM sistemlerinin entegrasyonu ve başarılarının değerlendirilmesi.
14 CRM sistemlerinin entegrasyonu ve başarılarının değerlendirilmesi.
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Dick, L., The Customer Relationship Marketing Planning Guide, Hym Press, 2000
Diğer Kaynaklar 2. Peppers D., Rogers M., and Dorf Bob, The One to One Fieldbook, Doubleday Pub., 1999

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği
2 Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği
3 Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi
4 Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği
5 Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi
6 Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği
7 Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunma
8 Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunma

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 4 4
Raporlar
Ödevler 4 4 16
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 16 16
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 125