AKTS - Sağlık Hizmetinde Bilişim Teknolojileri
Sağlık Hizmetinde Bilişim Teknolojileri (ISE553) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Hizmetinde Bilişim Teknolojileri | ISE553 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık hizmetlerinde bilişim teknolojilerinin kullanımına yönelik temel kavram, teknik ve yöntemlerin anlaşılmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında, kişisel sağlık kaydı, medikal bilgi, sağlık bilişim sistemleri, karar destek sistemleri, insan-bilgisayar etkileşimi, sistem entegrasyon, dijital kütüphane, etik unsurlar gibi konularda sağlık bilişimine yönelik genel bir bakış sunulmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Sağlık hizmetlerinde veri yönetimi; kişisel sağlık kaydı; sağlık istatistikleri, biyomedikal araştırma ve kalite yönetimi; sağlık hizmetlerinin organizasyonu ve dağıtımı; bilgi teknolojileri ve sistemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgi teknolojileri ve tıp bilişimine giriş | Bölüm 2, 3, 4, 6 |
| 2 | Hasta kayıt (Kişisel Sağlık Kaydı) | Bölüm 7 |
| 3 | Biosinyal analiz | Bölüm 8 |
| 4 | Tıbbi görüntüleme | Bölüm 9 |
| 5 | Görüntü işleme ve analizi | Bölüm 10 |
| 6 | Hasta odaklı bilişim sistemleri | Bölüm 11, 12 |
| 7 | Hasta odaklı bilişim sistemleri | Bölüm 13, 14 |
| 8 | Tıbbi veri ve karar destek sistemleri | Bölüm 15 |
| 9 | Klinik karar destek sistemleri | Bölüm 16 |
| 10 | Tıbbi veri toplamak için stratejiler | Bölüm 17 |
| 11 | Klinik bilişim sistemleri için tahmin araçları | Bölüm 18 |
| 12 | Sağlık hizmelerine yönelik bilişim sistemi tasarlama ve modeleme | Bölüm 19 |
| 13 | Hastane bilişim sistemleri | Bölüm 20, 21 |
| 14 | Sağlık bilişim sistemlerinde insan-bilgisayar etkileşimi | Bölüm 31 |
| 15 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
| 16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem içi konuların tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. 1. J.H. van Bemmel, M.A. Musen. Handbook of Medical Informatics, 1997. HMI , ISBN: 3540633510 http://www.mieur.nl/mihandbook/r_3_3/handbook/home.htm |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Human, Social and Organizational Aspects of Health Information Systems. edited by A.W. Kushniruk & E. M. Borycki, IGI Global, 2008 |
| 3. Health Information Management Technology, an Applied Approach, Merida L. Johns (Editor), 2nd ed., AHIMA, ISBN: 978-1584261414, 2006 | |
| 4. Essentials of Health Information Management: Principles and Practices, Michelle A. Green, Mary Jo Bowie, Delmar Cengage Learning, 2007, 978-0766845022 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği kazanır. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği kazanır. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği kazanır. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunur. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 15 | 45 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 175 | ||
