AKTS - Çokkatlılar Üzerinde Analiz
Çokkatlılar Üzerinde Analiz (MATH575) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çokkatlılar Üzerinde Analiz | MATH575 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı lisans programında öğrenilen türev ve integral kavramlarını çokkatlılara taşımak ve orada bu kavramların geometri ile ilişkisini ortaya koymaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Öklit uzayları, çokkatlılar, teğet uzayları, vektör alanları, diferansiyel formlar, çok katlılar üzerinde integral, Stokes teoremi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bir Öklit uzayı üzerinde düzgün fonksiyonlar, R^n’ de teğet vektörleri | s. 3-5, s. 10-16 | 
| 2 | Multikovektörlerin dış cebiri | s. 18-31 | 
| 3 | R^n üzerinde diferansiyel formlar | s. 34-44 | 
| 4 | Çokkatlılar | s. 48-53 | 
| 5 | Bir çokkatlı üzerinde düzgün dönüşümler | s. 59-68 | 
| 6 | Teğet uzayı | s. 86-96 | 
| 7 | Alt Çokkatlılar | s. 100-106 | 
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Bir düzgün dönüşümün rankı | s. 115-125 | 
| 10 | Teğet demetleri, Vektör alanları | s. 129-137, s. 149-159 | 
| 11 | Vektör alanları (devam), Diferansiyel 1-formlar | s. 190-197 | 
| 12 | Diferansiyel k-formlar, Dış türev | s. 200-206, s. 210-216 | 
| 13 | Yönlendirme | s. 236-245 | 
| 14 | Sınırı olan çokkatlılar | s. 248-255 | 
| 15 | Bir çokkatlı üzerinde integral, Stokes Teoremi | s. 260-271 | 
| 16 | Final sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. L. W. Tu, An Introduction to Manifolds, 2nd edition, Springer, 2011. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. M. Spivak, Calculus on Manifolds, 24th edition, Addison-Wesley Publishing Company, 1995 . | 
| 3. J. M. Lee, Introduction to Smooth Manifolds, 2nd edition, Springer, 2013 | |
| 4. N. Hitchin, Differentiable Manifolds, Lecture Notes | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 3 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği kazanır. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği kazanır. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği kazanır. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunur. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 5 | 15 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 35 | ||
