AKTS - Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği
Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği (ME625) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniği | ME625 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu ders, akış problemlerinin çözümünde nümerik yöntemleri formülasyonu ve uygulamasına yönelik bir yüksek lisans dersidir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Sıvı akış problemlerini çözmek için sayısal yöntemlerin formülasyonu ve uygulaması; kısmi diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması ve iyi pozlanmış problemlerin formülasyonu; kısmi diferansiyel denklemlerin ayrık yaklaşımı: kararlılık, tutarlılık ve yakınsama; hiperbolik, eliptik ve parabolik problemlerin çözümü için yöntemlerin araştırılması. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Sayısal Metotlar | |
| 3 | Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması | |
| 4 | İyi konumlanmış problemlerin formulasyonu | |
| 5 | Kısmi Diferansiyel Denklemlerin ayrık yakınlaştırması | |
| 6 | Hiperbolik, eliptik ve parabolik problemlerin çözümüne yönelik metotların araştırılması. | |
| 7 | Akışkanlar Dinamiği Denklemleri | |
| 8 | Sonlu Fark, sonlu hacim ve sonlu element formulasyonları | |
| 9 | Sonlu Fark, sonlu hacim ve sonlu element formulasyonları | |
| 10 | Sonlu Fark, sonlu hacim ve sonlu element formulasyonları | |
| 11 | Uygulama ve Programlama | |
| 12 | Uygulama ve Programlama | |
| 13 | Uygulama ve Programlama | |
| 14 | Uygulama ve Programlama | 
Kaynaklar
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 6 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 10 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 10 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Bireysel ve ekip üyesi olarak ileri düzey araştırma faaliyetlerini yürütme yeteneği kazanır. | |||||
| 2 | Araştırma konularını irdeleme, değerlendirme ve bilimsel muhakeme ile yorumlama yeteneği kazanır. | |||||
| 3 | Yeni yöntemler oluşturma ve bunları özgün araştırma alanları ve konularına uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Deneysel ve/veya analitik verileri sistematik şekilde elde etme, bunları bilimsel sonuçlara ulaşacak şekilde tartışma ve değerlendirme yeteneği kazanır. | |||||
| 5 | Bilimsel felsefe yaklaşımını mühendislik sistemlerinin analiz, modelleme ve tasarımında uygulayabilme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Çalışmış olduğu sahadaki bilgiyi uluslararası düzeyde özgün çalışmaları oluşturacak, sürdürecek, tamamlayacak ve sunacak şekilde sentezleme yeteneği kazanır. | |||||
| 7 | Çalıştığı mühendislik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmelere katkıda bulunur. | |||||
| 8 | Toplumu araştırma faaliyetleri aracılığıyla geliştirmek için endüstriyel ve bilimsel ilerlemelere katkıda bulunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 10 | 10 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 6 | 6 | 36 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 7 | 14 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
