AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (KAM655) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma Yöntemleri | KAM655 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, lisansüstü öğrencilerine sosyal bilimlerde nicel ve nitel araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Niceliksel ve niteliksel yöntemler; araştırma tasarımları; araştırma araçları; SPSS; istatistiki testler; saha çalışması; epistemoloji. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, genel tanıtım | |
| 2 | Bilimsel araştırma nedir? Teori nedir? Hipotez nedir? Araştırma sorusu nasıl bulunur? | |
| 3 | Tasarım ve metodoloji, literatürün gözden geçirilmesi, teorik çerçeve | |
| 4 | Kavramsallaştırma, operasyonelleştirme, ölçüm | |
| 5 | Alan ve etnografik araştırma tasarlama, katılımcı gözlem yöntemi | |
| 6 | Mülakat, yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış mülakatlar, elit mülakatları | |
| 7 | İçerik ve metin analizi | |
| 8 | Deney nedir? Sosyal bilimlerde deney nasıl yapılır? | |
| 9 | İstatistiksel analize giriş, istatistiksel metotlar | |
| 10 | İstatistiksel analize giriş, istatistiksel metotlar | |
| 11 | Anket araştırması | |
| 12 | Karşılaştırmalı yöntemler | |
| 13 | Karşılaştırmalı yöntemler | |
| 14 | Karma araştırma yöntemleri | |
| 15 | Dersin özeti |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. King, Gary, Robert O. Keohane, and Sidney Verba. Designing social inquiry: Scientific inference in qualitative research. Princeton university press, 2021. |
|---|---|
| 2. Bernard, H. Russell, and Harvey Russell Bernard. Social research methods: Qualitative and quantitative approaches. Sage, 2013. | |
| 3. Lawrence Neuman, William. Social research methods: qualitative and quantitative approaches. Pearson, 2014. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait kavramsal ve teorik bilgi ve anlayışın, metodolojik kapasitenin bu disiplinlerde yeni bilgiler ortaya koyabilecek nitelikte geliştirilmesini sağlar. | X | ||||
| 2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine paralel sosyoloji, antropoloji, tarih vb disiplinlerde kapsamlı bir bilgi ve anlayışa hakim olunarak disiplinlerarası bir perspektif geliştirir. | X | ||||
| 3 | Niteliksel ve niceliksel araştırma metodoloji ve metotlarına dair bilgi sahibi olunması ve bu bilginin tez yazımında ve diğer araştırmalarda kullanılmasını sağlayacak bir kapasite geliştirilmesini sağlar. | X | ||||
| 4 | Edinilen teorik, metodolojik ve disiplinlerarası bilginin alandaki tartışmaları takip edebilmek, yorumlayabilmek ve literatürdeki mevcut problem ve eksiklikleri tespit ederek gidermek için eleştirel bir anlayışı geliştirir. | X | ||||
| 5 | Literatüre katkıda bulunacak nitelikte bir tez yazılması ve yayın yapılabilmesi için gereken akademik yazım prensip ve becerilerinin geliştirilmesini sağlar. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 8 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 4 | 8 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
