AKTS - Devrim Siyaseti

Devrim Siyaseti (KAM605) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Devrim Siyaseti KAM605 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Aslı Yiğit
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu derste toplumu radikal bir şekilde yeniden kuran siyasal devrimleri anlamak üzere geliştirilmiş temel yaklaşımlar incelenecektir. Bu yaklaşımlar ışığında Fransız, Amerikan, Rus ve Türk devrimleri gibi örnekler doğuşları, amaçları ve siyasal ve toplumsal sonuçları açısından tartışılacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Devrimlerin ve toplumsal hareketlerin tarihi ve teorileri hakkında bilgi edinir.
  • Devrimlerin ve toplumsal hareketlerin analizi için eleştirel bir yaklaşım geliştirir.
Dersin İçeriği Devrim teorileri; Fransız Devrimi; Amerikan Devrimi; Rus Devrimi; Türk Devrimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin İçeriğinin ve Gerekliliklerinin Anlatılması
2 Devrim Kavramı
3 Devrim ve Reform
4 Marksist Devrim Kuramı (I)
5 Marksist Devrim Kuramı (II)
6 Devrim: Rusya
7 Post-Marksizm ve Devrim
8 Yapısal Devrim Kuramı (I)
9 Yapısal Devrim Kuramı (II)
10 Çağdaş Radikal Siyasal Düşüncede Devrim: Foucault
11 Çağdaş Radikal Siyasal Düşüncede Devrim: Hardt ve Negri
12 Çağdaş Radikal Siyasal Düşüncede Devrim: Laclau
13 Çağdaş Radikal Siyasal Düşüncede Devrim: Ranciere
14 Dönem Projesi Sunum ve Tartışmaları (I)
15 Dönem Projesi Sunum ve Tartışmaları (II)

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Skocpol, States and Social Revolutions. New York: Cambridge University Press, 1979.
2. Jack Goldstone, ed., Revolutions: Theoretical, Comparative and Historical Studies, 3rd. ed. Belmont, CA: Wadsworth/Cengage, 2008.
3. Stephen Walt, Revolution and War. Ithaca, NY: Cornell University Press, 1996.
4. Charles Tilly and Sidney Tarrow, Contentious Politics. Boulder, CO: Paradigm, 2007.
5. Edward Acton, ed. Critical Companion to the Russian Revolution. Edited by. Bloomsbury, 2001.
6. Karl Marx, On the Jewish Question
7. Karl Marx, Economic and Philosophic Manuscripts of 1844
8. Karl Marx, The German Ideology
9. Friedrich Engels, Letters on Historical Materialism
10. Karl Marx, On Imperialism in India
11. Karl Marx, Manifesto of the Communist
12. Lenin, State and Revolution
13. Gramsci, Prison Notebooks
14. Michel Foucault, Panopticism
15. Michel Foucault, Truth and Power
16. Chantal Mouffe, Democratic Paradox
17. Ernesto Laclau and Chantal Mouffe, Hegemony and Socialist Strategy
18. Ernesto Laclau, New Reflections on the revolutions of Our Time
19. Jacques Rancière, Hatred of Democracy
20. Micheal Hardt and Antonio Negri, Empire

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 14
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 35
Sunum 1 16
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait kavramsal ve teorik bilgi ve anlayışın, metodolojik kapasitenin bu disiplinlerde yeni bilgiler ortaya koyabilecek nitelikte geliştirilmesi. X
2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine paralel, sosyoloji, antropoloji, tarih vb. disiplinlerde kapsamlı bir bilgi ve anlayışa hakim olunarak disiplinlerarası bir perspektif geliştirilmesi. X
3 Niteliksel ve niceliksel araştırma metodoloji ve metotlarına dair bilgi sahibi olunması ve bu bilginin tez yazımında ve diğer araştırmalarda kullanılmasını sağlayacak bir kapasite geliştirilmesi. X
4 Edinilen teorik ve metodolojik, disiplinlerarası bilginin alandaki tartışmaları takip edebilmek, yorumlayabilmek ve literatürdeki mevcut problem ve eksiklikleri tespit ederek gidermek için eleştirel bir anlayışın geliştirilmesi. X
5 Literatüre katkıda bulunacak nitelikte bir tez yazılması ve yayın yapılabilmesi için gereken akademik yazım prensip ve becerilerinin geliştirilmesi. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 15 3 45
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler 1 30 30
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 127