AKTS - Dağıtık Hesaplama
Dağıtık Hesaplama (CMPE537) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dağıtık Hesaplama | CMPE537 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye dağıtık hesaplama konusunda bilgi vermektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Temel ?dağıtık hesaplama? konsepti ve prensiplerine giriş, hesaplama paradigması, protokoller, API, soket, çoğa gönderim, uzak metod çağırma (Remote Method Invocation (RMI)), CORBA, IDL, applet, servlet, CGI, REST, SOAP, MPI. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dağıtık Hesaplamaya Giriş | Bölüm 1 |
| 2 | Süreçlerarası İletişim | Bölüm 2 |
| 3 | Süreçlerarası İletişim | Bölüm 2 |
| 4 | Dağıtık Hesaplama paradigması | Bölüm 3 |
| 5 | Soket Programlama Arayüzleri | Bölüm 4 |
| 6 | İstemci-sunumcu Paradigması | Bölüm 5 |
| 7 | Grup İletişimi | Bölüm 6 |
| 8 | Dağıtık Nesneler | Bölüm 7 |
| 9 | Uzak Metod Çağırma | Bölüm 8 |
| 10 | Internet uygulamaları | Bölüm 9 |
| 11 | Internet uygulamaları (devam) | Bölüm 11 |
| 12 | MPI tabanlı dağıtık uygulama | Ders Notları |
| 13 | Servis Tabanlı dağıtım (REST, SOAP, v.b.) | Ders Notları |
| 14 | İleri Düzey Dağıtık Hesaplama Paradigmaları | Bölüm 12 |
| 15 | Gözden geçirme | |
| 16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. “Distributed Computing: Principles and Applications”, M. L. Liu, Pearson/Addison-Wesley, ISBN: 0-201-79644-9. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Yazılım mühendisliği araştırma alanında en gelişmiş teknoloji ve literatürü kavrar. | X | ||||
| 2 | Yazılım mühendisliğinde dünya çapında araştırma yapma ve bu alanda en iyi konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yazılım mühendisliğinde sayısal ve niteliksel çalışmalar yürütür. | X | ||||
| 4 | Yazılım mühendisliği alanında akademik çevre ve endüstri arasında köprü kurabilmek için gerekli becerileri edinme ve gerçek dünyada karşılaşılan problemleri çözmek için yazılım mühendisliği yaklaşımlarını geliştirir ve uygular. | X | ||||
| 5 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşma ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya yazılım mühendisliği alanına proje geliştirme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Yazılım mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci kazanır. | |||||
| 7 | Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık edinir; yazılım mühendisliği uygulamaları standartları ve yöntemleri için uluslararası mükemmellik standartlarını uyarlar. | |||||
| 8 | Karar alırken, Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
| 9 | Yazılım mühendisliği uygulamaları için mükemmellik standardını geliştirir, benimser ve sürdürülebilir kullanımını destekler. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 3 | 5 | 15 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
