AKTS - Rusya ve Eski Sovyetler Birliği Tarihi ve Siyaseti
Rusya ve Eski Sovyetler Birliği Tarihi ve Siyaseti (IR506) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rusya ve Eski Sovyetler Birliği Tarihi ve Siyaseti | IR506 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste eski Rusya İmparatorluğu ve eski Sovyetler Birliği coğrafyasını kapsayan ve literatürde Avrasya olarak adlandırılan bölgenin tarihi ve politik gelişimi öğrenciler ile birlikte incelenecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Eski Rusya İmparatorluğu ve eski Sovyetler Birliği coğrafyasını kapsayan ve literatürde Avrasya olarak adlandırılan bölgenin tarihi ve politik gelişimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş: Avrasya nerdedir ve Ruslar kimdir? | yok |
| 2 | Rusya'nın Kökenleri | Jonathan Shepard, "The Origins of Rus' (900-1015)," in Maureen Perrie (Ed.), Bölüm 3, ss. 47-72. |
| 3 | Moskova'nın Yükselişi (1359-1462) | Janet Martin, "The Emergence of Moscow (1359-1462)," in Maureen Perrie (Ed.), Bölüm 7, ss. 158-187. |
| 4 | Ortodoks Kilisesi (1462-1613) | David Miller, "The Orthodox Church (1462-1613)," in Maureen Perrie (Ed.), Bölüm 15, ss. 338-359. |
| 5 | Romanovların İlk Döneminde Merkezi Yönetim ve Kurumları | Marshall Poe, "The Central Government and its Institutions (1613-1689)," in Maureen Perrie (Ed.), Bölüm 19, ss. 435-463. |
| 6 | Romanovların İlk Döneminde Kültürel ve Entelektüel Hayat | Lindsey Hughes, "Cultural and Intellectual Life (1613-1689)," in Maureen Perrie (Ed.), Bölüm 28, ss. 640-662. |
| 7 | İmparatorluk Kimliğinin Coğrafyaları 1689-1917 | Mark Bassin, "Geographies of Imperial Identity," in Dominic Lieven (Ed.), Bölüm 3, ss. 45-66. |
| 8 | 18. Yüzyılda Rus Kültürü | Lindsey Hughes, "Russian Culture in the Eighteenth Century," in Dominic Lieven (Ed.), Bölüm 4, ss. 67-91. |
| 9 | İmparatorluk Rusya'sında Merkezi Yönetim | Zhand P. Shakibi, "Central Government," in Dominic Lieven (Ed.), Bölüm 20, ss. 429-448. |
| 10 | Donanma, Emperyalizm, Teknoloji ve Sınıf Savaşı | Nikolai Afonin, "The Navy in 1900: Imperialism, Technology and Class War," in Dominic Lieven (Ed.), Bölüm 27, ss. 575-592. |
| 11 | II. Aleksandr Dönemi: Bir Dönüm Noktası mı? | Larisa Zakharova, "The Reign of Alexander II: A Watershed?," in Dominic Lieven (Ed.), Bölüm 28, ss. 593-616. |
| 12 | Rusya ve Birinci Dünya Savaşı: 1914-1918 | Mark Von Hagen, "The First World War: 1914-1918," in Ronald Grigor Suny (Ed.), Bölüm 3, ss. 94-113. |
| 13 | Sovyetlerin İnşası: Yeni Ekonomi Politikası, 1922-1928 | Alan Ball, "Building a New State and Society: NEP, 1922-1928," in Ronald Grigor Suny (Ed.), Bölüm 6, ss. 168-191. |
| 14 | Stalin ve Çevresi | Yoram Gorlizki ve Oleg Khlevniuk, "Stalin and His Circle," in Ronald Grigor Suny (Ed.), Bölüm 9, ss. 243-267. |
| 15 | Kruşçev Dönemi: 1953-1964 | William Taubman, "The Khrushchev Period: 1953-1964," in Ronald Grigor Suny (Ed.), Bölüm 10, ss. 268-291. |
| 16 | Yıl Sonu Dersi ve Kapanış | yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Maureen Perrie (Ed.). The Cambridge History of Russia Volume I: From Early Times to 1689. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. |
|---|---|
| 2. Dominic Lieven (Ed.). The Cambridge History of Russia Volume II: Imperial Russia 1689-1917. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. | |
| 3. Ronald Grigor Suny (Ed.). The Cambridge History of Russia Volume III: The Twentieth Century. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 100 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisi kazanır | X | ||||
| 2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisi kazanır | X | ||||
| 3 | Güncel küresel ve ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisi kazanır | X | ||||
| 4 | Uluslararası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olur | X | ||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapma yeteneği kazanır | X | ||||
| 6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | X | ||||
| 7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | X | ||||
| 8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | X | ||||
| 9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | X | ||||
| 10 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | X | ||||
| 11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazanır. | X | ||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 9 | 45 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
