AKTS - Pazarlama Yönetimi
Pazarlama Yönetimi (ISL502) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pazarlama Yönetimi | ISL502 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Pazarlama ve pazarlama yönetimi ilke ve yöntemlerinin öğrenilmesi | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro çevresi, pazarlama bölümlendirmesi, tüketici ve endüstriyel pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri, tüketici davranışı, ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi | 1. Bölüm | 
| 2 | Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri | 2. Bölüm | 
| 3 | Tüketici Davranışları | 3. Bölüm | 
| 4 | Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması | 4. Bölüm | 
| 5 | Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri | 5. Bölüm | 
| 6 | Stratejik Pazarlama Planlaması | 6. Bölüm | 
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri | 7. Bölüm | 
| 9 | Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri | 8. Bölüm | 
| 10 | Tutundurma ve Tutundurma Politikaları | 9. Bölüm | 
| 11 | Dağıtım ve Dağıtım Kanalları | 10. Bölüm | 
| 12 | Katılımcılar, Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi | 11. Bölüm | 
| 13 | Toplam Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti | 12. Bölüm | 
| 14 | Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar: İlişki Pazarlaması, Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Gerilla Pazarlaması | 13. Bölüm | 
| 15 | Pazarlama Etiği | 14. Bölüm | 
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Ders Kitabı Tengilimoğlu, Dilaver,Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi, 2012, Ankara.. | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 20 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | |||||
| 2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | |||||
| 3 | Matematiksel modelleme uygular | |||||
| 4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz eder | |||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilir ve yorumlar | |||||
| 6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilir ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturur | |||||
| 7 | Bir araştırma tasarlayabilir ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilir | |||||
| 8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilir | |||||
| 9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirir ve önerebilir | |||||
| 10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilir | |||||
| 11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilir | |||||
| 12 | Bağımsız araştırma yapabilir ve öğrenebilme becerisi edinir | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
