AKTS - Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler
Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler (SE470) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yazılım Geliştirmede Çevik Yöntemler | SE470 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı her bir çevik geliştirme yöntemi hakkında temel prensipleri ve uygulamaları öğretmektir. Başta Scrum ve Uç programlama (XP) olmak üzere çeşitli çevik yöntemler anlatılacaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Çevik yöntemlere giriş, eXtreme programlama (XP), Lean, Scrum, Crystal, Feature-driven Development (FDD), Kanban, dinamik sistemler geliştime yöntemi (DSDM), çevik yazılım yöntemlerinde mimari ve tasarım konuları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Çevik Geliştirme Yöntemlerine Giriş | Ders notları | 
| 2 | Çevik Geliştirme Yöntemlerine Giriş | Ders notları | 
| 3 | eXtreme Programlama (XP) | Ders notları | 
| 4 | eXtreme Programlama (XP) | Ders notları | 
| 5 | Scrum – Giriş, Keşik ve Planlama | Ders notları | 
| 6 | Crystal Yöntemler | Ders notları | 
| 7 | Ara Sınavı | |
| 8 | Açık ve Çevik Birleşik Süreç | Ders notları | 
| 9 | Açık ve Çevik Birleşik Süreç | Ders notları | 
| 10 | Teste Dayalı Geliştirme | Ders notları | 
| 11 | Özelliğe Dayalı Geliştime ve and Kanban | Ders notları | 
| 12 | Cılız Geliştimede Mimari ve Tasarım Konuları | Ders notları | 
| 13 | Dinamik Sistemler Geliştime Yöntemi (DSDM) | Ders notları | 
| 14 | Kuruluş Çevikliği, Takım Dinamiği ve İşbirliği | Ders notları | 
| 15 | Kuruluş Çevikliği, Takım Dinamiği ve İşbirliği | Ders notları | 
| 16 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı | 
| 17 | Dönem Sonu Sınav çalışmaları | Dönem için konuların tekrarı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Course Notes and online resources will be provided | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Agile Software Development Ecosystems by Jim Highsmith, Addison-Wesley 2002, ISBN 0201760436 | 
| 3. The Art of Agile Development" by James Shore and Shane Warden, O'Reilly Media; 1 edition (November 2, 2007)- ISBN-10: 0596527675 | |
| 4. "Succeeding with Agile: Software Development Using Scrum" by Mike Cohn, Addison-Wesley Professional; 1 edition (November 5, 2009), ISBN-10: 0321579364 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 30 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İleri düzey hesaplama ve/veya bilişim bilgilerini yazılım mühendisliği problemlerini çözmede uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 2 | Farklı teknolojiler, yazılım mimarileri ve yaşam-döngüsü yaklaşımları kullanarak çözümler geliştirir. | |||||
| 3 | Bir yazılım sistemini, bileşenini, sürecini veya programını, modern teknikler ve yazılım mühendisliği uygulamalarına yönelik mühendislik araçlarını kullanarak, tasarlama, gerçekleştirme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Yazılım gereksinimlerini anlamak için, veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Yazılım projeleri üzerindeki çalışmalar kapsamında ortaya çıkan problemler üzerinde etkin sözlü ve yazılı iletişim ve kritik düşünme becerileri kazanır. | X | ||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izlemede bilgiye erişim becerisi kazanır ve yazılım mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve bir projeyi gerçekleştirir. | |||||
| 7 | Yazılım Mühendisliği ile ilgili profesyonel, hukuksal, sosyal ve sorumluluklar konularında anlayış edinir. | |||||
| 8 | Proje ve risk yönetim becerisi edinir ve girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi, uluslararası standartlar ve yöntemleri hakkında farkındalık kazanır; | |||||
| 9 | Yazılım Mühendisliği çözümlerinin, karar verme boyutunda, küresel, sosyal ve hukuki boyutları üzerindeki etkisini anlar. | |||||
| 10 | Yazılım Mühendisliği uygulamaları için mükemmellik standartlarının geliştirilmesi, benimsenmesi ve sürekli kullanımının desteklenmesi konularında farkındalık kazanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 10 | 10 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 5 | 15 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
