AKTS - Modelleme, Analiz ve Benzetim

Modelleme, Analiz ve Benzetim (ENE303) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Modelleme, Analiz ve Benzetim ENE303 3 1 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Fizik 101, Fizik 102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Hüseyin OYMAK
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı modelleme ve simülasyonun temel ilkelerinin ve kavramlarının ve Enerji Sistemleri Mühendisliği alanına uygulanmasının tanıtılması.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modelleme ve simülasyonun ilkelerinin tanıtılması
  • Enerji sistemleri için simülasyon modellerinin tasarımı ve geliştirilmesi.
Dersin İçeriği Ötelenmeli mekanik sistemler, durum-değişken denklemleri, girdiçıktı denklemleri, matris formülasyonu, blok diyagramlar ve bilgisayar benzetimleri, dönmeli mekanik sistemler, elektrik sistemleri, doğrusal modellerin Laplace dönüşüm çözümleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Modelleme ve Simülasyona Giriş Bölüm 1
2 Sistem Bilimi ve Sistem Mühendisliği Bölüm 2
3 Modelleme ve Simülasyon İçin Bir Çerçeve Bölüm 3
4 Modeller ve Simülasyon İçin Gerekliliğinin Tanımlanması Bölüm 4
5 Modelleme ve Simülasyon İçin Bir Dayanak Yaratma Bölüm 5
6 Modellerin ve Simülasyonun Geliştirilmesi Bölüm 6
7 Modellerin Tasarımı Bölüm 7
8 Verilerin Üretimi ve Yönetimi Bölüm 8
9 Ara Sınav
10 Modelleme ve Simülasyonun Enerji Sistemleri Mühendisliğinde Uygulamaları, Genel Bölüm 9
11 Termodinamikteki Uygulamalar Bölüm 10
12 Isıl Akışkanlarda Uygulamalar Bölüm 11
13 Yenilenebilir Sistemlerde Uygulamalar Bölüm 12
14 Konvansiyonel Sistemlerde Uygulamalar Bölüm 13
15 Doğrulama, Onaylama ve Akreditasyon Bölüm 14
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Energy Systems: Optimization, Modeling, Simulation, and Economic Aspects, Journal, Springer, ISSN: 1868-3967
2. Averill M Law, Simulation Modeling and Analysis, 4th Edition, McGraw-Hill, 2007, ISBN-13 978007125519-6
3. Modeling and Analysis of Dynamic Systems, Ramin Esfandiari, CRC Press, 2010 ISBN:9781439808450
4. David J. Cloud, Applied Modeling and Simulation, McGraw-Hill, 1998, ISBN-13 9780072283037
5. Thoma, J. Ould Bouamama, B., Modeling and Simulation in Thermal and Chemical Engineering, 2000, Springer, ISBN: 978-3-540-66388-1

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 8 5
Sunum - -
Projeler 1 20
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 20
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 13 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olmak.
2 Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşmak.
3 Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirebilmek.
4 Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirme ve bunu devam ettirme.
5 Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği.
6 Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koymak, çözümü için bir strateji belirlemek, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygulamak, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek ve kestirmek için kullanabilme yeteneği.
7 Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği.
8 Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşma ve uzmanlaşma.
9 Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği.
10 Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği.
11 Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler 8 2 16
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 147