AKTS - Sanatın Şifası
Sanatın Şifası (ART281) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanatın Şifası | ART281 | Güz ve Bahar | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Sanatın çeşitli dallarıyla tanışıp, kendine en uygun sanatsal ifade aracını araştırabilme Sanatı terapötik bir ifade aracı olarak kullanarak, beden, ruh, zihin sağlığı ve bütünlüğü sağlayabilme Ruhsal ve sanatsal farkındalık kazanabilme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kişinin sanat aracılığı ile kendi içsel yolculuğuna çıkması, sanat ve şifa teknikleri ile (nefes, meditasyon vb.) özdeki iç sanatçı ile tanışma; hareket, beden perküsyonu, müzik, masal, görsel sanatlar (fotoğraf, kolaj, sezgisel çizim, meditatif boyama, kil, vb.) aracılığıyla en uygun sanatsal alanın keşfi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgilendirme, sanatın şifası nedir? | |
| 2 | İçsel sanatçı ve şifacı ile tanışma, sanatçı portföyü oluşturma prensibleri | |
| 3 | İç kritikle başa çıkma teknikleri, rehber eşliğinde imgeleme | |
| 4 | Hareketin Şifası - Özgür hareket, nefes ve iç ritim | Belirtilen konulara hazırlık |
| 5 | Hareketin Şifası - Doğaçlama | Belirtilen konulara hazırlık |
| 6 | Hareketin şifası - Uygulamalı deneyimleme | Belirtilen konulara hazırlık |
| 7 | Görsel Sanatlar ve Şifa - Sezgisel sanat nedir? Sezgisel çizim, serbest boyama çalışmaları | Sanatçı portföyü çalışmaları |
| 8 | Görsel Sanatlar ve Şifa - Meditatif sanat nedir? Mandala, Zendala ve Zentangle çalışmaları | Sanatçı portföyü çalışmaları |
| 9 | Sunum | |
| 10 | Görsel Sanatlar ve Şifa - Kendi tekniğini keşfet | Sanatçı portföyü çalışmaları |
| 11 | Görsel Sanatlar ve Şifa - Uygulamalı deneyimleme | Sanatçı portföyü çalışmaları |
| 12 | İçgüdüsel sanat terapi, Grup çalışması | Sanatçı portföyü çalışmaları |
| 13 | İçgüdüsel sanat terapi, Grup çalışması | Sanatçı portföyü çalışmaları |
| 14 | İçgüdüsel sanat terapi, grup çalışması | Sanatçı portföyü çalışmaları |
| 15 | İçgüdüsel sanat terapi - Grup çalışması | Sanatçı portföyü çalışmaları |
| 16 | Final Sunumu (Sanatçı portföyleri sunumu) |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Cameron, J. (2009). Sanatçının Yolu; Daha Üstün Yaratıcılık İçin Spiritüel Bir Yol. İstanbul: Butik |
|---|---|
| 2. Liberman, J. M. (2015). Masal Terapi. İstanbul: Doğan Egmont | |
| 3. Özevin, B. ve Bilen, S. (2011). Yaratıcı Dans. Ankara: Müzik Eğitimi |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | 2 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 19 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturur. | |||||
| 2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliği kazanır. | |||||
| 3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlar ve sürece dahil eder. | |||||
| 5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneği kazanır. | |||||
| 6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip eder. | |||||
| 7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alır ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisi kazanır. | |||||
| 8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetir. | |||||
| 9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
| 10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
| 11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayış kazanır. | |||||
| 12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahiptir. | |||||
| 13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış kazanır. | |||||
| 14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisi kazanır. | X | ||||
| 15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 4 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 6 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
