AKTS - Zeka Değerlendirmesi

Zeka Değerlendirmesi (PSY320) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Zeka Değerlendirmesi PSY320 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere süpervizyon altında çocuklara zeka, gelişim ve görsel algı testlerinin uygulanmasını, değerlendirmesini ve raporlamasını öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çocuk değerlendirmede sık kullanılan testleri tanırlar
  • Test uygulaması yapabilmek için çocuk ve ailelerle iletişim kurmayı, önbilgi almayı öğrenirler.
  • Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği’nin (WISC-R) uygulama, puanlama, yorumlama ve raporlamasını öğrenirler.
  • Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi’nin (BG) uygulama, puanlama, yorumlama ve raporlamasını öğrenirler
  • Ankara Gelişim Tarama Envanteri’nin (AGTE) uygulama, puanlama, yorumlama ve raporlamasını öğrenirler
  • Kapsamlı bir Psikolojik Değerlendirme Raporu yazmayı öğrenirler
Dersin İçeriği Test uygulama, puanlama, yorumlama, rapor yazma, WISC-R, BG, AGTE.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Zeka testlerinin genel tanıtımı ve tarihçesi Stanford-Binet Zeka Testi’nin ve materyalinin tanıtımı Ders sorumlusu tarafından verilecek makale
2 WISC-R testinin ve materyalin tanıtımı, genel kavramlar
3 WISC-R uygulama ve puanlama + rol oyunu
4 WISC-R uygulama ve puanlama + rol oyunu
5 WISC-R uygulama ve puanlama + rol oyunu
6 WISC-R uygulama ve puanlama + rol oyunu
7 Rapor yazma
8 BG testinin tanıtımı, uygulama ve puanlama
9 BG uygulama ve puanlama + rol oyunu
10 AGTE testinin tanıtımı, uygulama ve puanlama
11 AGTE uygulama ve puanlama + rol oyunu
12 Öğrencilerin test uygulamaları ve süpervizyon
13 Öğrencilerin test uygulamaları ve süpervizyon
14 Öğrencilerin test uygulamaları ve süpervizyon
15 Öğrencilerin test uygulamaları ve süpervizyon
16 Uygulanan testlerin ve raporlarının teslimi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Reading material will be provided by the instructor. Students are required to obtain administration and scoring manuals of the tests and test materials of BG from the Turkish Psychological Association. WISC-R materials & scoring sheets will be provided
Ders Kitabı 2. yok

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 3 60
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 6 40
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 9 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 10 30
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 6 3 18
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 128