AKTS - Tutum Ölçümü
Tutum Ölçümü (PSY332) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tutum Ölçümü | PSY332 | Alan Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PSY102 ve PSY201 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin farklı tutum ölçümlerini, tutum ölçeğinin nasıl geliştirileceğini, ölçek geliştirme verisini nasıl analiz edip raporlayacaklarını öğrenmeleri beklenmektedir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doğrudan ve dolaylı ölçüm teknikleri, farklı tutum ölçeği türleri, madde havuzu geliştirme, tutum ölçeği geliştirme, tutum ölçeklerinin güvenirlik ve geçerliklerini değerlendirme, madde analizi yapma ve tutum ölçeği geliştirme ve geçerlemede faktör analizi kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tutumların Doğası | Mueller, 1986, Bölüm 1 |
2 | Tutum Ölçümü: Genel Özet | - |
3 | Likert Ölçeği Oluşturma | Mueller, 1986, Bölüm 2-3 |
4 | Thurstone Ölçeği Oluşturma | Mueller, 1986, Bölüm 4 |
5 | Guttmann Ölçeklemesi | Mueller, 1986, Bölüm 5 |
6 | Anlamsal Ayrıştırma Ölçeği Oluşturma | Mueller, 1986, Bölüm 6 |
7 | Tutum Ölçeklerinin Psikometrik Özellikleri | - |
8 | Tutum Ölçeği Geliştirmede İstatistiksel Analizler – I | - |
9 | Ara Sınav | - |
10 | Tutum Ölçeği Geliştirmede İstatistiksel Analizler – II | - |
11 | Temel Bileşen ve Faktör Analizi | Tabachnick & Fidell, 2001, Bölüm 13 |
12 | Veri Toplama | - |
13 | Veri Girişi | - |
14 | Veri Analizi ve Sonuçların Yazılması | - |
15 | Sunumlar | - |
16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mueller, D. J. (1986). Measuring social attitudes: A handbook for researchers and practitioners. NY: Teacher’s College. |
---|---|
2. Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2001). Using multivariate statistics (4th ed.). Needham Heights, MA: Allyn & Bacon. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | X | ||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | |||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | |||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | X | ||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | X | ||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 202 |