AKTS - İspanyolca I

İspanyolca I (SPAN201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İspanyolca I SPAN201 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İspanyolca
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) İspanyolca iletişim kurmasına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: Alfabeyi tanıyabilir, kısa metinlerdeki ana fikri bulabilir, bir metinde spesifik bir bilgiyi tespit edebilir,
  • Konuşma: kişisel bilgi verebilir, günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • Dinleme: dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, dinleme aracılığıyla İspanyolca’nın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • Yazma: diyalog tamamlayabilecek ve ilgili soruları cevaplayabilir, farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
  • Teknoloji kullanımı: gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak,
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtımı / İspanyol alfabesi; yazma, telaffuz, heceleme ve tonlama / Tanışma, selamlaşma ve vedalaşma / Sınıfta kullanılabilecek sözcük ve cümleler / Sayılar (1-10) Ders kitabı 10-13
2 Kişisel bilgiler, karşılıklı soru ve cevaplar / Ülkeler, uyruklar ve meslekler / Sayılar (11-100) Ders kitabı 14-19
3 İsim ve sıfatlarda cinsiyet (eril/dişil ayrımı) / Kişi zamirleri / Geniş zamanda fiiller (ser, tener, llamarse ) Ders kitabı 20- 23
4 Pratik ve iletişim: Sınıftaki öğrenciler ve diğer kişiler hakkında konuşmak / Video çalışması: ”Evde Bir Eğlence” Ders kitabı 24- 27
5 Boş zaman aktiviteleri ve lisanlar hakkında konuşmak; niyet, motivasyon ve plan ifadeleri / Belirli tanım edatları (el, la, los las,) / Geniş zamanda “-ar”, “-er” ve “-ir” ile biten düzenli fiillerin çekimleri (hablar, comprender, vivir) Ders kitabı 28-33
6 Belirsiz tanım edatları (un, una, unos, unas) / İsim ve sıfatların çoğul hali / “querer” ve “hacer” fiilerinin kullanımı Ders kitabı 34-37
7 İletişim ve kültür: Bir Ülke, İspanyolca ve Ben / Video çalışması: “Madrid’de Turistler” Ders kitabı 38-41
8 ARA SINAV
9 Yer, kişi ve nesnelerin tanımlanması; ülkeler ve şehirler / Olmak fiili “ser” ve “estar” / Yer ve varlık belirtme: “Hay” ve “estar” fiilleri arasındaki farklar / “muy” ve “mucho” kullanımı Ders kitabı 42-47
10 Hava durumu, iklim, coğrafya ve yönler / Soru kelimeleri: “dónde, cómo, qué, cuál/cuáles, cuántos/as” / Yılın mevsimleri / Sıfatlarda üstünlük derecesi (superlativos) Ders kitabı 48-51
11 İletişim ve kültür: İspanya ve Latin Amerika’dan ilginç bilgiler / Video çalışması: “Venezüela’nın İlginç Özellikleri” Ders kitabı 52-55
12 Nesneleri belirlenmesi, mağazalarda alışveriş konuşmaları ve soruları / Renkler ve giysiler Ders kitabı 56-61
13 İhtiyaçlar ve tercihler hakkında konuşmak / Bazı düzensiz fiillerin kullanımı :“llevar”, “tener que + infinitivo” ve “preferir + ir” kalıpları / Renkler, günlük aksesuarlar ve giysiler / “llevar” fiilinin kullanımı Ders kitabı 62-66
14 İşaret sıfatları / Sayılar (100-1.000.000) / İletişim ve kültür: “Sınıfın Pazarı” / Video çalışması: “Favori Mağazalarım” Ders kitabı 67-69
15 Genel Tekrar
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Aula Internacional Plus 1, Curso de Español. Difusión, Barcelona, 2020.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanabilmek
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanılayabilme, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanabilmek
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilmek
4 işletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz edebilme, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirleyebilmek
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanabilmek
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlama, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanabilmek
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilme, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekleyebilmek
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olabilmek
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırabilmek
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapabilmek.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100