AKTS - Fransızca III

Fransızca III (FRE301) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fransızca III FRE301 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
FRE202
Dersin Dili Fransızca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin temel amacı Fre201 & Fre202 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre *A2 (Temel Kullanıcı) seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Fransızca becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. Ayrıca, sosyal ortamlarda Fransızca iletişim kurabilmelerini sağlayacak dilbilgisi yapılarının ve becerilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Geçmiş yaşantılardan bahsedebilir, anılarını aktarabilir ve gelecek planlarını ifade edebilir. Parler de ses expériences passées, raconter ses souvenirs et exprimer ses projets futurs.
  • Geçmiş zaman, şimdiki zamanın hikayesi ve gelecek zaman yapılarını kullanarak olayları zaman içinde doğru şekilde anlatabilir. Utiliser le passé composé, l’imparfait et le futur simple pour raconter des événements dans le temps de manière correcte.
  • Olumsuz cümleler kurabilir, koşul cümleleri oluşturabilir, karşılaştırmalar yapabilir ve sınırlama bildirebilir. Former des phrases négatives, construire des phrases conditionnelles, faire des comparaisons et exprimer des restrictions.
  • Duygu ifade edebilir, teselli edebilir, şaşkınlık ve umut dile getirebilir; ayrıca sosyal etkileşimlerde (örneğin bir daveti kabul etme ya da reddetme) uygun dil kullanabilir. Exprimer ses émotions, consoler, exprimer sa surprise et son espoir ; utiliser une langue appropriée dans les interactions sociales (par exemple accepter ou refuser une invitation).
  • Zaman zarflarını, miktar belirten ifadeleri, sıfatların doğru konumlandırılmasını ve iyelik ile diğer zamirlerin kullanımını öğrenerek akıcılık kazanabilir. Employer correctement les indicateurs de temps, les expressions de quantité, la place des adjectifs ainsi que l’usage des pronoms possessifs et autres pronoms pour gagner en fluidité.
  • Fiziksel ve kişilik betimlemeleri yapabilir, iltifat edebilir, memnuniyet veya memnuniyetsizlik dile getirebilir. Décrire l’aspect physique et le caractère de quelqu’un, faire des compliments, exprimer sa satisfaction ou son insatisfaction.
  • Konut tanımlayabilir ve kiralayabilir, restoranda iletişim kurabilir ve yemek tariflerini anlayabilir. Décrire et louer un logement, communiquer au restaurant et comprendre des instructions de cuisine.
Dersin İçeriği Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; meslekler, hobiler, ülkeler gibi temalar ve soru sorma ve bilgi verme, teklif ve kabul etme gibi fonksiyonlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 • Parler de son parcours - Geçmişinden bahsetmek • Le passé-composé - Di’li geçmiş zaman. Ders Kitabı sayfa 14-17
3 • La phrase négative - Olumsuz cümle yapısı • Les indicateurs de temps - Zaman zarfları • Proposer, accepter ou refuser une sortie - Bir etkinliği yapmayı teklif etmek, kabul etmek veya reddetmek. • Exprimer son intention de faire quelque chose - Bir şeyi yapma niyetini ifade etme Ders Kitabı sayfa 18-26
4 • L'imparfait - Şimdiki zamanın hikayesi (-yordu) • Raconter un souvenir – Anısını anlatmak Ders Kitabı sayfa 27-31
5 • Les pronoms y et en – ‘y’ ve ‘en’ zamirleri. • La place de l'adjectif - Sıfatın cümledeki yeri Ders Kitabı sayfa 32-40
6 • Décrire et louer un logement - Bir konut tasviri yapmak ve kiralamak • Les pronoms qui, que et où - Qui, que ve où zamirleri Ders Kitabı sayfa 41-45
7 • La comparaison - Karşılaştırma • Exprimer sa déception - Hayal kırıklığını ifade etmek • Consoler/réconforter - Teselli etmek/moral vermek • La condition - Koşul cümleleri Ders Kitabı sayfa 46-54
8 ARA SINAV
9 • Faire le portrait physique de quelqu'un - Birinin dış görünüşünü betimleme • Faire un compliment - İltifat etmek Ders Kitabı sayfa 55-59
10 • Parler du caractère de quelqu'un- Birinin karakterinden bahsetmek • Les adjectifs indéfinis - Belgisiz sıfatlar • Les pronoms possessifs - İyelik zamirleri Ders Kitabı sayfa 60-68
11 • Parler du futur - Gelecekten bahsetmek • Le futur simple - Gelecek zaman • Imaginer l'avenir - Geleceği hayal etmek Ders Kitabı sayfa 69-73
12 • La condition avec "si" - Koşul cümleleri • Exprimer sa surprise et son espoir - Şaşkınlığını ve umudunu ifade etmek Ders Kitabı sayfa 74-82
13 • Comprendre et exprimer des instructions de cuisine - Yemek talimatlarını anlamak ve ifade etmek • Les quantités et le pronom ‘en’ - Miktarlar ve ‘en’ zamiri Ders Kitabı sayfa 83-87
14 • L'obligation et l'interdiction - Zorundalık ve yasak ifadeleri • Communiquer au restaurant - Restoranda iletişim kurmak • Exprimer sa satisfaction et insatisfaction - Memnuniyetini ve memnuniyetsizliğini ifade etmek • La restriction ne…que – ‘Yalnızca’ yapısı ile sınırlama ifadesi Ders Kitabı sayfa 88-96
15 GENEL TEKRAR
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Édito a2: Méthode de Français. (2022). . Éditions Didier.
Diğer Kaynaklar 2. MDB Diğer Dil öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olarak, bilgiyi kullanma becerisi kazanır.
2 İşletme alanı ile ilgili problemleri tanır, problemlerin çözümünde ve karar verme süreçlerinde bilimsel yaklaşımları etkin kullanır.
3 İşletme temel fonksiyonları ile ilgili uygulamaların çevresel, toplumsal, küresel etkileri ile hukuki sonuçlarını ortaya koyar ve analiz eder.
4 İşletmeleri ulusal, bölgesel, küresel düzeyde ilgilendiren bilgi ve raporları analiz eder, elde ettiği sonuçlara göre stratejik hedefler belirler.
5 İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanabilme, raporlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
6 Yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile yeni bir iş kurma ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi gerekli faaliyetleri planlar, öğrenilen bilgileri bu doğrultuda kullanır.
7 Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilincine sahip olarak, işletme ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eder, kendini ve örgütünü yenilik ve sürekli gelişim konusunda destekler.
8 İşletme amaçlarını etkin ve verimli bir biçimde gerçekleştirmek için gerekli liderlik ve yönetsel becerilere sahip olur.
9 İşletme alanında bilimsel araştırma yapabilmek ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanılmak üzere raporlaştırır.
10 Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde ve mesleki İngilizce ile yapar.
11 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur.
12 Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır.
13 .

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100