AKTS - Akademik İngilizce III

Akademik İngilizce III (ENG201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce III ENG201 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG101 & ENG102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı ENG201 dersinin genel amacı öğrencilerin akademik okuma ve yazma becerilerini daha da güçlendirmelerine yardımcı olmaktır. Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler “Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi”ne göre B2* seviyesine çıkması beklenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda: Okuma: • farklı okuma tekniklerini uygulayabilecek, • bir metnin amacını ve ana fikrini bulabilecek, • ana fikirleri destekleyen detayları belirleyebilecek, • fikirler arasında bağlantılar kurabilecek, • metinde açık bir şekilde var olmayan bilgilere çıkarım yolu ile ulaşabilecek, • yazarın tezini eleştirel bir şekilde değerlendirip, destekleyen veya karşı çıkan argümanlar üretebilecek,
  • Yazma: Aşağıdaki noktaları içeren, iyi orgnize edilmiş bir tartışma amaçlı kompozisyon yazabilecek; • Konuyu genel hatlarıyla ele alan, önemini belirten ve tez cümlesini net ve kısa bir şekilde barındırın bir giriş paragrafı oluşturacak, • Gelişme paragraflarını tez cümlesindeki görüşünü destekleyen yeterli dayanak ve bilgi ile zenginleştirebilecek ve şekillendirebilecek, • Metinde değinilen tüm konuları özetleyen, tez cümlesini yeniden belirten ve çarpıcı bir bitiş cümlesi içeren etkili bir sonuç paragrafı oluşturacak, • Fikirler/paragraflar arası net ve mantıklı geçişler yapacak, • Yapısal, sözcüksel ve seviyesine uygun kelime seçimini gösterebilecek.
  • Dinleme: • Moodle’da ders videolarını izleyip görüş bildirecek, • Ders kitabının sunduğu ünite videolarını izleyip, onunla ilgili soruları cevaplayabilecek, • Not alma becerilerini geliştirecek
  • Konuşma: • sınıf tartışmalarında taraf tutarak görüşünü açıklayacak ve bu görüşü açıkça belirterek savunabilecek, • Moodle üzerinden izledikleri ders videolarından edindikleri bilgiler ile sınıf içi tartışmalara katılabileceklerdir.
  • Teknoloji Kullanımı: • Gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak.
Dersin İçeriği Eleştirel okuma teknikleri ile tartışmalı kompozisyon yazma becerileri; bir okuma parçasının yapısını belirleme, metnin ya da durumun ana fikrini ve önemli noktalarını çıkarma, özetini yazma, tartışmalı kompozisyonun taslağını çıkarma ve yazma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ENG 201 Dersine Giriş ve Oryantasyon / Ders Müfredatının ve Kitapçığının İncelenmesi
2 Unit 1– Metin inceleme ve tartışma (“Changing Eating Habits in Italy”) Ders Kitabı: 14, 22-31
3 Unit 2– Metin inceleme ve tartışma (“Distance vs. Face-to-Face Learning”) Ders Kitabı sayfa: 32, 40-49
4 Unit 3– Metin inceleme ve tartışma (“The Homeopathy Debate”) Ders Kitabı sayfa: 50-57, 64-67
5 Unit 4– Metin inceleme ve tartışma (“Combatting Drought in Rural Africa”) Ders Kitabı sayfa: 68, 76-85
6 Unit 5– Metin inceleme ve tartışma (“Form, Function, or Both?”) Ders Kitabı sayfa: 86, 94-103
7 Video 1 – Tartışma Amaçlı Kompozisyona Giriş ve Taslak Modeli / Video 2 – Tartışma Amaçlı Kompozisyon: Giriş Paragrafı Destek Kitabı
8 Video 3 – Argumentative Essay: Body Paragraphs / Video 4 – Argumentative Essay: Concluding Paragraph / Destek Kitabı
9 Sınıf İçi Yazma Çalışması
10 Tartışma Amaçlı Kompozisyon Sınavı
11 Unit 6 – Metin inceleme ve tartışma (“Reduce, Reuse, Recycle”) Ders Kitabı sayfa: 104, 112-121
12 Unit 7 - Metin inceleme ve tartışma (“Photography as Art”) Ders Kitabı Sayfa: 122, 130-139
13 Unit 8 - Metin inceleme ve tartışma (“The Social and Economic Impact of Aging”) Ders Kitabı Sayfa: 140-147 & 154-157
14 Tekrar
15 Tekrar
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Prism Reading 3 by Alan S. Kennedy, Chris Sowton – Cambridge University Press, 2018.
Diğer Kaynaklar 2. ENG201 Supplementary Pack prepared by the DML instructors / Lecture Videos on Moodle shot by the DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 15
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme
2 Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme
3 Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme
4 Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme
5 İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme
6 Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme
7 Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme
8 Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma
9 Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme
10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme
11 -

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 2 2
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 4 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75