AKTS - Rusça IV
Rusça IV (RUS302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Rusça IV | RUS302 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
RUS201, RUS202 ve RUS301 |
Dersin Dili | Rusça |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin temel amacı RUS201, RUS202 ve RUS301 derslerinin devamı niteliğinde, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A2* seviyesinde iletişim kurabilecekleri temel Rusça becerilerini edinmelerini sağlamaya yardımcı olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç üstü düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak daha fazla kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; seyahat, mekânlar, fiziksel görünüş, sağlık, hava durumu, planlar, telefon konuşmaları ve kültürel olgular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | “ЧТОБЫ” cümleler.Зачем?С какой целью? soruları Amaç bildirme Gereklilik bildirme Alıştırmalar Diyalog çalışması Ünite 3 | Sayfa 106 - 116 |
3 | Дательный падеж E halinde tekil/çoğul sıfat çekimleri. Дать, подарить, купить, объяснить, посоветовать fiilleri “СВОЙ” zamiri (-e hali) Diyalog çalışması Ünite 4 | Sayfa 117 - 124 |
4 | -e hali Gereklilik ifadesi (НАДО/НУЖНО) НУЖЕН,НУЖНА words Diyalog çalışması Ünite 4 | Sayfa 125 - 130 |
5 | Hareket yeri (Где?По какому?По какой? Soruları) Hareket istikameti (КУДА(4) К КОМУ(3) Hareket fiilleri (Подойти/подъехать) Ünite 4 | Sayfa 131- 140 |
6 | Doğrudan ve dolaylı anlatım(devamı) “КОТОРЫЙ” ilgi zamiri (-e hali) Ünite 4 | Sayfa 141- 150 |
7 | Творительный падеж. Tekil/çoğul sıfat çekimleri (ile hali – birliktelik) С” edatı Советоваться, встречаться, беседовать, спорить, знакомиться fiilleri Alıştırmalar Diyalog çalışması Ünite 5 | Sayfa 150 - 158 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Meslek/Meşguliyet/Hobi Быть, стать, работать, Заниматься, увлекаться, интересоваться fiilleriyle ile hali kullanılması ile hali (araç) Alıştırmalar Diyalog çalışması Ünite 5 | Sayfa 158 - 163 |
10 | ile halinde kullanılan edatlar: Под, над, перед, за,мехду, рядом с. Zaman ifadesi Когда?Перед чем? soruları Diyalog çalışması Ünite 5 | Sayfa 163 - 167 |
11 | Doğru/Dolaylı anlatım (devam) Dolaylı anlatımda “ЛИ” takısı “КОТОРЫЙ” ilgi zamiri ( ile halde) Ünite 5 | Sayfa 186 - 179 |
12 | Tekil isim çekimleri(tekrar) Çoğul isimlerin hal çekimleri Çoğul zamirlerin ve çoğul sıfatların çekimleri “Которые,которых” ilgi zamirlerinin çekimleri Alıştırmalar Ünite 6 | Sayfa 182 - 194 |
13 | Tekil/Çoğul sıfat çekimleri (tekrar) Koşul cümleleri Gerçek koşul: “ЕСЛИ” Alıştırmalar Ünite 6 | Sayfa 195-197 |
14 | Gerçekleşmesi imkansız koşul: “ЕСЛИ БЫ” Bileşik cümleler (”ХОТЯ” bağlacı ile) Alıştırmalar Diyalog çalışması Ünite 6 | Sayfa 197 - 211 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. V.Antonova, M.Nahabina, A.Tolstıh. (2004) Doroga v Rossiyu 2, Zlatoust Yayınları, Moskova |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Metalurji ve Malzeme mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini ve malzeme sistemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | |||||
2 | Malzeme sistemlerinin yapıları, özellikleri, işlenmesi ve performansına ilişkin bilim ve mühendislik ilkelerinin anlaşılmış olması | |||||
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve uygun malzemeyi seçme becerisi; bu amaçla modern tasarım ve malzeme seçim yöntemlerini uygulama becerisi | |||||
5 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |||||
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Metalurji ve Malzeme Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistiksel ve bilgisayar yöntemlerini de kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |||||
12 | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |