AKTSAkademik İngilizce III

Akademik İngilizce III (ENG201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce III ENG201 3. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG101 & ENG102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri
Course Assistants
Dersin Amacı ENG201 dersinin genel amacı öğrencilerin akademik okuma ve yazma becerilerini daha da güçlendirmelerine yardımcı olmaktır. Bu dersi başarı ile bitiren öğrenciler “Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi”ne göre B2* seviyesine çıkması beklenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu amaçları gerçekleştirmek üzere öğrenciler bu dersin sonunda: Okuma: • farklı okuma tekniklerini uygulayabilecek, • bir metnin amacını ve ana fikrini bulabilecek, • ana fikirleri destekleyen detayları belirleyebilecek, • fikirler arasında bağlantılar kurabilecek, • metinde açık bir şekilde var olmayan bilgilere çıkarım yolu ile ulaşabilecek, • yazarın tezini eleştirel bir şekilde değerlendirip, destekleyen veya karşı çıkan argümanlar üretebilecek,
  • Yazma: Aşağıdaki noktaları içeren, iyi orgnize edilmiş bir tartışma amaçlı kompozisyon yazabilecek; • Konuyu genel hatlarıyla ele alan, önemini belirten ve tez cümlesini net ve kısa bir şekilde barındırın bir giriş paragrafı oluşturacak, • Gelişme paragraflarını tez cümlesindeki görüşünü destekleyen yeterli dayanak ve bilgi ile zenginleştirebilecek ve şekillendirebilecek, • Metinde değinilen tüm konuları özetleyen, tez cümlesini yeniden belirten ve çarpıcı bir bitiş cümlesi içeren etkili bir sonuç paragrafı oluşturacak, • Fikirler/paragraflar arası net ve mantıklı geçişler yapacak, • Yapısal, sözcüksel ve seviyesine uygun kelime seçimini gösterebilecek.
  • Dinleme: • Moodle’da ders videolarını izleyip görüş bildirecek, • Ders kitabının sunduğu ünite videolarını izleyip, onunla ilgili soruları cevaplayabilecek, • Not alma becerilerini geliştirecek
  • Konuşma: • sınıf tartışmalarında taraf tutarak görüşünü açıklayacak ve bu görüşü açıkça belirterek savunabilecek, • Moodle üzerinden izledikleri ders videolarından edindikleri bilgiler ile sınıf içi tartışmalara katılabileceklerdir.
  • Teknoloji Kullanımı: • Gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak.
Dersin İçeriği Eleştirel okuma teknikleri ile tartışmalı kompozisyon yazma becerileri; bir okuma parçasının yapısını belirleme, metnin ya da durumun ana fikrini ve önemli noktalarını çıkarma, özetini yazma, tartışmalı kompozisyonun taslağını çıkarma ve yazma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ENG 201 Dersine Giriş ve Oryantasyon Ders Müfredatının ve Kitapçığının İncelenmesi
2 Unit 1– Metin inceleme ve tartışma (“Changing Eating Habits in Italy”) Ders Kitabı: 14, 22-31
3 Unit 2– Metin inceleme ve tartışma (“Distance vs. Face-to-Face Learning”) Ders Kitabı sayfa: 32, 40-49
4 Unit 3– Metin inceleme ve tartışma (“The Homeopathy Debate”) Ders Kitabı sayfa: 50-57, 64-67
5 Unit 4– Metin inceleme ve tartışma (“Combatting Drought in Rural Africa”) Ders Kitabı sayfa: 68, 76-85
6 Unit 5– Metin inceleme ve tartışma (“Form, Function, or Both?”) Ders Kitabı sayfa: 86, 94-103
7 Video 1 – Tartışma Amaçlı Kompozisyona Giriş ve Taslak Modeli Video 2 – Tartışma Amaçlı Kompozisyon: Giriş Paragrafı Destek Kitabı
8 Video 3 – Argumentative Essay: Body Paragraphs Video 4 – Argumentative Essay: Concluding Paragraph Vize Sınavı Ders kitabı ss. 104, 112-117 Destek Kitabı
9 Unit 6 – Metin inceleme ve tartışma (“Reduce, Reuse, Recycle”) Ders Kitabı sayfa: 104,112 & 118-121
10 Unit 7 - Metin inceleme ve tartışma (“Photography as Art”) Ders Kitabı sayfa: 122, 130-139
11 Unit 8 - Metin inceleme ve tartışma (“The Social and Economic Impact of Aging”) Ders Kitabı sayfa: 140-147 & 154-157
12 Yapılan Ürün Dosya Çalışmalarına Geri Bildirim Verme Tartışma Amaçlı Kompozisyon Yazımı Tekrar Etme Destek Kitabı
13 Unit 2, Reading 1 – Metin inceleme ve tartışma (“Should I Major in Business or Engineering?”) Ders Kitabı sayfa: 36-39
14 Unit 7, Reading 1 – Metin inceleme ve tartışma (“All That Art Is”) Ders Kitabı Sayfa: 126-129
15 Tekrar
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Prism Reading 3 by Alan S. Kennedy, Chris Sowton – Cambridge University Press, 2018.
Diğer Kaynaklar 2. ENG201 Supplementary Pack prepared by the DML instructors - Lecture Videos on Moodle shot by the DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi
3 Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi
7 Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama
8 Etkin iletişim kurma becerisi
9 Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim
10 Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak
11 Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma
12 Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama 1 4 4
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 2 2
Raporlar
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75