AKTS - Oyun Teorisi

Oyun Teorisi (ECON424) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Oyun Teorisi ECON424 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Tolga Omay
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı 1. Ortak çıkarı olan ya da çıkar çatışması içindeki tarafların stratejik davranışlarını incelemek 2. Öğrencileri, stratejik durumları analiz edecek ve modelleyecek bilgilerle donatmak 3. Öğrencilerin oyunları kurmalarını ve çözmelerini sağlamak
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencilere, kazanımlarını maksimize etmeye çalışan insanlar veya kurumlar arasındaki stratejik ilişkileri anlayacak oyun teorisi donanımını sağlamak.
  • Oyunları modelleyip çözme becerisi vermek
Dersin İçeriği Oyunun unsurları, sıralı oyunlar, eşanlı oyunlar, sıralı ve eşanlı oyunların birleştirilmesi ve karma stratejiler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı, Oyun teorisinin genel prensipleri Dixit and Skeath, ss. 3-14
2 Stratejik oyunları nasıl düşünmeliyiz? Dixit and Skeath, ss. 17-38
3 Sıralı oyunlar, I Dixit and Skeath, ss. 45-60
4 Sıralı oyunlar, II Dixit and Skeath, ss. 60-72.
5 Eşanlı oyunlar, Kesikli Stratejiler I Dixit and Skeath, ss. 83-100.
6 Eşanlı oyunlar, Kesikli Stratejiler II Dixit and Skeath, ss. 100-113
7 Eşanlı oyunlar, Sürekli Stratejiler I Dixit and Skeath, ss. 123-135.
8 Eşanlı oyunlar, Sürekli Stratejiler II Dixit and Skeath, ss. 135-151
9 Ara Sınav
10 Eşanlı ve sıralı oyunları birleştirmek Dixit and Skeath, ss. 156-176
11 Karma stratejiler, sıfır toplamlı oyunlar I Dixit and Skeath, ss. 185-200.
12 Karma stratejiler, sıfır toplamlı oyunlar II Dixit and Skeath, pp. 200-216.
13 Karma stratejiler, sıfır toplamlı olmayan oyunlar I Dixit and Skeath ss. 233-244
14 Karma stratejiler, sıfır toplamlı olmayan oyunlar II Dixit and Skeath ss. 244-257
15 Tekrar eden oyunlar Dixit and Skeath, ss. 345-372
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Microeconomic Theory: An Integrated Approach; Stephen Mathis and Janet Koscianski; Prentice Hall; New Jersey; 2002.
Diğer Kaynaklar 2. Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, Walter Nicholson , 9th Edition, Thomson Learning, Australia et. al.,2004.
3. Intermediate Microeconomics, Hal R. Varian, 5th Edition, W. W. Norton  Company, New York and London, 2005.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 95
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 6 96
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 148