AKTS - Genel Fizik II

Genel Fizik II (PHYS102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Genel Fizik II PHYS102 3 2 0 4 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin başlıca amacı, matematiğe dayalı elektrik ve manyetizmanın temel ilkeleri ışığında, matematik, fizik ve mühendislik bilimleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak ve fiziğin temel ilkelerini mühendislik alanlarına uygulamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İlgili mühendislik dallarının daha iyi anlaşılmasını sağlamak üzere, elektrik ve manyetizma problemlerinin çözümünü ve uygulamasını anlamak.
  • Elektrik konularının kavramsal olarak anlaşılmasını ve mühendislik problemlerine uygulamasını kavramak.
  • Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin ilkelerini entegre etmek ve ortak uygulamalarını ortaya koymak
  • Öğrencilerin problem çözme becerilerini ve motivasyonlarını artırmak
  • Mühendsilik öğrencilerine elektrik ve manyetizma ve ilgili mühendislik bilimleri arasında kavramsal ilişki kurmak için temel mühendislik konularına bir giriş sağlamak
Dersin İçeriği Elekrik yükü, elektrik alanı, Gauss kanunu, elektrik potansiyel, kapasitans, akım ve direnç, devreler, manyetik alan, akımdan kaynaklanan manyetik alan, indüksiyon ve indüktans.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Elektrik Yükü ve Elektrik Alan Douglas C. Giancoli, S.647-660
2 Elektrik Yükü ve Elektrik Alanı (Devamı) Douglas C. Giancoli, S.660-672
3 Gauss Kanunu Douglas C. Giancoli, S.683-692
4 Elektrik Potansiyel Douglas C. Giancoli, S.703-718
5 Kapasitans, Dieletrikler ve Elektrik Enerji Depolama Douglas C. Giancoli, S.727-739
6 Kapasitans, Dieletrikler ve Elektrik Enerji Depolama (Devamı) Douglas C. Giancoli, S.739-753
7 Elektrik Akımı ve Direnç Douglas C. Giancoli, S.755-768
8 DC Devreler Douglas C. Giancoli, S.785-800
9 DC Devreler (devamı) Douglas C. Giancoli, S.801-815
10 Magnetizma Douglas C. Giancoli, S.817-833
11 Manyetik Alan Kaynakları Douglas C. Giancoli, S.845-857
12 Elektromanyetik İndüksiyon ve Faraday Kanunu Douglas C. Giancoli, S.875-886
13 Elektromanyetik İndüksiyon ve Faraday Kanunu (Devamı) Douglas C. Giancoli, S.886-895
14 İndüksiyon Douglas C. Giancoli, S.907-916
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 1 20
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 9 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur.
2 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır.
3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur.
4 Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.
5 Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
6 Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur.
7 Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler.
8 Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur.
9 Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir.
10 Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar.
11 Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar 14 2 28
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 153