AKTS - Statik
Statik (ME201) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Statik | ME201 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| PHYS101 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Rijit cisim mekaniğinin prensipleri, varsayımları ve basitleştirmeleri, denge ve iç kuvvet kavramları, uygulamaları ile ilgili kavram geliştirmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | General introduction, statics of particles, statics of rigid bodies, equivalent force systems, equilibrium, analysis of trusses, analysis of beams, friction, and geometric properties of surfaces. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Prensipler | Bölüm 1 |
| 2 | Kuvvet Vektörleri | Bölüm 2 |
| 3 | Kuvvet Vektörleri | Bölüm 2 |
| 4 | Bir Partikülün Dengesi | Bölüm 3 |
| 5 | Kuvvet Sistemi | Bölüm 4 |
| 6 | Kuvvet Sistemi | Bölüm 4 |
| 7 | Rijit Cismin Dengesi | Bölüm 5 |
| 8 | Taşıyıcı Sistem Analizi | Bölüm 6 |
| 9 | Taşıyıcı Sistem Analizi | Bölüm 6 |
| 10 | İç Kuvvetler | Bölüm 7 |
| 11 | Sürtünme | Bölüm 8 |
| 12 | Ağırlık Merkezi ve Sentroid | Bölüm 9 |
| 13 | Ağırlık Merkezi ve Sentroid | Bölüm 9 |
| 14 | Atalet Momentleri | Bölüm 10 |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Engineering Mechanics: Statics, 12th Edition, Russell C. Hibbeler, Prentice Hall, 2010 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Vector Mechanics for Engineers–Statics, 7th SI Ed., Beer F. P., Johnston E. R. and Eisenberg E. R., McGraw-Hill, 2004 |
| 3. Engineering Mechanics Statics, 6th Ed., Meriam, J. L., Kraige, L. G., John Wiley & Sons, 2008 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 8 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 11 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 8 | 3 | 24 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 13 | 26 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
