AKTS - Alternatif Fotoğrafçılık ve Karanlık Oda
Alternatif Fotoğrafçılık ve Karanlık Oda (GRT428) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alternatif Fotoğrafçılık ve Karanlık Oda | GRT428 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | • Fotoğraf tarihi ve fotoğraf bilgisi. • Temel karanlık oda bilgisi. • Karanlık odada siyah beyaz film yıkayabilme. • Siyah beyaz fotoğraf basabilme. • Alternatif fotoğrafçılık bilgisi. • Cyanotype, Salt Print, Gumbikromat, Van Dyke alternatif baskı teknikleri bilgisi. • Cyanotype, Salt Print, Gumbikromat, Van Dyke tekniklerini kullanarak alternatif fotoğraf üretebilme. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Fotoğraf tarihi, temel karanlık oda, karanlık odada siyah beyaz film yıkama pratikleri, agrandisör ile siyah beyaz fotoğraf baskı pratikleri, alternatif fotoğrafçılık bilgisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanımı,amacı,işleniş biçimi ve örnekler. | |
| 2 | Fotoğrafın tarihsel gelişiminin anlatılması | |
| 3 | Fotoğrafın tarihsel süreci içnde gelişen baskı tekniklerinin özelliklerinin incelenmesi | |
| 4 | Siyah Beyaz fotoğrafçılık teorisinin anlatılması | |
| 5 | Çekim konularının kararlaştırılması, tartışılması | |
| 6 | Siyah beyaz film banyosu | |
| 7 | Karanlık Oda kullanımı ve kart baskısı | |
| 8 | Cyanotype tekniğinin anlatılması | |
| 9 | Van Dyke Tekniğinin Anlatılması | |
| 10 | Gum Bikromat Anlatılması | |
| 11 | Salt Print Tekniğinin Anlatılması | |
| 12 | Deneysel örnekler: Farklı tekniklerin ayrı ayrı ve bir arada kullanılmasına dayanan uygulamalar üzerinde çalışmalar | |
| 13 | Deneysel uygulamalardan çıkarımlarla orijinal uygulamaların belirlenmesi | |
| 14 | Proje Uygulaması | |
| 15 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. • Adams, Ansel. 1981. The Negative. Boston: New York Graphic Society. |
|---|---|
| 2. • Doğu Gündoğdu, Sanat objesi olarak kitap ve alternatif fotoğrafçılık teknikleri kullanılarak sanatçı kitabı tasarlanması, Hacettepe Üniversitesi, 2017, Ankara | |
| 3. • James, Christopher. 2009. Alternative Photographic Processes. New York: Delmar. | |
| 4. • Marsh, Anne. 2003. The Darkroom: Photography and the Theathre of Desire. Victoria: Macmillan Publishers. | |
| 5. • Topçuoğlu, Nazif. 2010. Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor. Istanbul: Yapı Kredi Yayınları. | |
| 6. • Reeder, Ron. 2010. Digital Negatives for Palladium and other Alternative Photo Processes. Ron Reeder. | |
| 7. • Serdar Bilici, Alternative Photography In The Digital Age: Perfect Photographs In An • Imperfect Way, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Ankara, 2013 | |
| 8. • Özer Kamburoğlu, A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, 2013 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 4 | 25 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 4 | 25 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve Tasarım kültürüne ve estetik bilgisine, alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
| 2 | Sanat ve Tasarım alanıyla ilgili yasal düzenlemeleri ve işlemleri bilir. | |||||
| 3 | İlgili sanat ve Tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar ve uygular. | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili alt disiplinlerle etkileşimleri değerlendirir, bilgileri yaratıcı olarak kullanır. | X | ||||
| 6 | Bireysel ve grup üyesi olarak proje süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | X | ||||
| 7 | Alana dair öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini toplumsal sorumluluk bilinci içinde yaşam boyu yönlendirir. | X | ||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B1 Düzeyi). | |||||
| 10 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek projeler üretir; uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||
| 11 | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla çözümler. | X | ||||
| 12 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
| 13 | Alanında başarıyla iş yürütebilecek, sanat kültürü ve tarihi konusunda bilgi, donanım ve estetik farkındalığa sahiptir. | X | ||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 4 | 40 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 10 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
