AKTS - Stratejik Yönetim

Stratejik Yönetim (IE427) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Stratejik Yönetim IE427 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Burcu Devrim İçtenbaş
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencinin stratejik yönetimle ilgili temel kavramlar, strateji geliştirme, strateji uygulama ve değerlendirme konusunda temel bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci stratejik yönetim süreciyle ilgili bilgi edinecektir.
  • Öğrenci işletmenin misyon tanımını oluşturabilecektir.
  • Öğrenci SWOT analizi yapabilecektir.
  • Öğrenci uzun vadeli hedefleri oluşturup analiz edebilecektir.
  • Öğrenci alternatif yönetim stratejileri geliştribilecek ve uygulamak için alternatifler arasında seçim yapabilecektir.
  • Öğrenci seçilen stratejileri uygulayabilecektir.
  • Öğrenci performans ölçümlendirebilecek ve düzenleyici eylemler içinde yer alacaktır.
Dersin İçeriği Stratejik yönetime bakış, strateji türleri, strateji oluşturma (kurum misyon bildirimi, strateji analizi ve seçimi, dış değerlendirme, iç değerlendirme), strateji uygulama, strateji değerlendirme ve kurumsal karne.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Stratejik Yönetime Giriş [1] sayfa 2 - 26
2 Strateji Türleri [1] sayfa 46 - 65
3 Strateji Oluşturma (İşletmenin Misyon Bildirgesi) [1] sayfa 46 - 88
4 Strateji Oluşturma (Dış değerlendirme) [1] sayfa 100 - 130
5 Strateji Oluşturma (İç değerlendirme) [1] sayfa 138 - 164
6 Strateji Oluşturma (Strateji analizi ve seçimi) [1] sayfa 172 - 199
7 Strateji Oluşturma (Strateji analizi ve seçimi) [1] sayfa 172 - 199
8 Arasınav I
9 Strateji Uygulama (Yönetim Uygulamaları) [1] sayfa 212 - 236
10 Strateji Uygulama (Pazarlama, Finans/Muhasebe, Ar-Ge, Bilgi Sistemi konuları) [1] sayfa 250 - 266
11 Strateji Değerlendirme [1] sayfa 273 - 293
12 Kurumsal Karne [2] sayfa 7 - 18; 21 - 32.
13 Kurumsal Karne [2] sayfa 7 - 18; 21 - 32.
14 Temel stratejik Yönetim Konuları-İş Etiği,Sosyal Sorumluluk, Çevresel Sürdürülebilirlik [1] sayfa 308-344
15 Öğrenci sunumları
16 Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 2. Kaplan, R.S., Norton, P.D., Translating Strategy into Action: The Balanced Scorecard, Harvard Business School Press, 1996.
4. Robbins, S.P., Organization Theory, 4th edition, Prentice-Hall International Editions, USA, 1989.
5. Smith, H.Y. (çev:Adalet Çelbiş), Hayatı ve Zamanı Yönetmenin 10 Doğal Yasası, Sistem Yayıncılık ve Mat. San. Tic. A.Ş., İstanbul, 2002.
6. Maxwell, J.C. (çev: İbrahim Şener), Liderlik Nitelikleri, Beyaz Yayınları, İstanbul, 2004.
Ders Kitabı 3. David, F.D., Concepts of Strategic Management, Prentice Hall, 1996.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması 5 20
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 9 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 20
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
4 Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinir.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. Endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. X
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
11 Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
12 İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren entegre sistemlerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve iyileştirilmesi konularında beceri kazanır. X
13 Sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda bilgi edinir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125