AKTS - Akademik İngilizce III
Akademik İngilizce III (ENG201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce III | ENG201 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG102 ve ENG101 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilerin akademik okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik bir şekilde daha da geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu ders ayrıca öğrencilerin bu becerileri akademik ve profesyonel yaşamlarına aktarabilmelerine yardımcı olmak için öğrenen özerkliğini teşvik etmeyi de amaçlamaktadır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin, Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesine göre B2 düzeyinde Bağımsız Kullanıcı olmaları beklenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Eleştirel okuma teknikleri ile tartışmalı kompozisyon yazma becerileri; bir okuma parçasının yapısını belirleme, metnin ya da durumun ana fikrini ve önemli noktalarını çıkarma, özetini yazma, tartışmalı kompozisyonun taslağını çıkarma ve yazma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ENG201 Dersine Giriş ve Oryantasyon / Ders Müfredatının ve Kitapçığının İncelenmesi | |
2 | • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Açık anlam ile örtülü anlamı ayırt etmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek | NEARPOD ÜNİTE 1 |
3 | • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek • İyi yapılandırılmış sözlü bir yansıtma yapma becerilerini geliştirmek ve bu becerileri uygulamak | NEARPOD ÜNITE 2 |
4 | • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak • Dinlerken yapılandırılmış notlar almak ve konuşmacının argümanını eleştirel bir şekilde değerlendirmek • Birden fazla kaynaktan (bir video/bir ses kaydı ve bir okuma metni) bilgi sentezlemek • İyi yapılandırılmış sözlü bir yansıtma yapma becerilerini geliştirmek ve uygulamak • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek | NEARPOD ÜNITE 3 |
5 | • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Bir okuma metnindeki ana argümanları ve destekleyici detayları belirlemek ve düzenlemek için not alma/işaretleme stratejilerini kullanmak • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek • Örnek bir yansıtma yazısını inceleyerek yapısını ve bileşenlerini analiz etmek | NEARPOD ÜNITE 4 |
6 | • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Videoyu/ses kaydını eleştirel bir şekilde analiz ederek örtülü anlamları bulmak • Akademik bir okuma metnindeki ana argümanları ve detayları belirlemek için not alma/işaretleme stratejilerini kullanmak • Fikirleri ifade etmek için tartışmalara katılmak • İyi yapılandırılmış bir yansıtma yazısı hazırlama becerilerini geliştirmek ve uygulamak | NEARPOD ÜNITE 5 |
7 | • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Birden fazla kaynaktan gelen bilgileri sentezlemek • İyi yapılandırılmış bir yansıtma yazısı hazırlama becerilerini geliştirmek ve uygulamak | NEARPOD ÜNİTE 6 |
8 | • Akademik bir konu ile ilgili video izleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Örnek bir posteri inceleyerek yapısını ve bileşenlerini analiz etmek | NEARPOD ÜNITE 7 |
9 | • Akademik bir metni eleştirel olarak analiz etmek ve benzetmeleri belirlemek • Akademik bir konuyla ilgili video izleyerek ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Etkili bir poster sunumu hazırlama ve sunma sürecindeki temel bileşenleri ve adımları belirlemek (işlevsel dil & içerik) | NEARPOD ÜNITE 8 |
10 | • İş dünyasıyla ilgili bir metni okuyarak ve iş dünyasıyla ilgili bir video izleyerek / ses kaydı dinleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Etkili bir poster sunumu hazırlama ve sunma sürecindeki temel bileşenleri ve adımları belirlemek (beden dili) | NEARPOD ÜNITE 9 |
11 | • İş dünyasıyla ilgili bir metni okuyarak fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Örtülü anlamı belirlemek • Akademik bir metindeki bileşenleri ve işlevsel dili değerlendirmek • Sınıf tartışmalarına katılarak görüş ve argümanları ifade etmek | NEARPOD ÜNITE 10 |
12 | • İş dünyasıyla ilgili bir video izleyerek veya ses kaydı dinleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek | NEARPOD ÜNITE 10 |
13 | Poster sunumu yönergesi ve değerlendirme kriterlerini analiz ederek içerik, sunumun iletilişi, hazırlık adımları ve değerlendirme standartlarını netleştirmek. | POSTER SUNUMU YÖNERGESİ/DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ |
14 | İyi düzenlenmiş, görsel olarak desteklenmiş ve etkili bir şekilde iletilen bir poster sunumu yapmak. | POSTER SUNUMU |
15 | İyi düzenlenmiş, görsel olarak desteklenmiş ve etkili bir şekilde iletilen bir poster sunumu yapmak. | POSTER SUNUMU |
16 | GENEL TEKRAR | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Nearpod Digital Platform |
---|---|
2. Materials prepared by the DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 3 | 75 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
4 | Endüstri mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi edinir. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. Endüstri mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Endüstri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
12 | İnsan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji içeren entegre sistemlerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve iyileştirilmesi konularında beceri kazanır. | |||||
13 | Sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemleri konusunda bilgi edinir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 75 |