AKTS - Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi (PSY326) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi | PSY326 | Alan Dışı Seçmeli | 4 | 0 | 0 | 4 | 8 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| PSY102 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilere iş yaşamında toplumsal cinsiyete yönelik araştırma ve kuramlar hakkında aşinalık kazandırmak ve öğrencilerin kurumlarda toplumsal cinsiyetin etkileri konusunda bir kavrayışa sahip olmalarını sağlamak |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Toplumsal cinsiyeti anlama, toplumsal cinsiyet araştırmaları, toplumsal cinsiyet açıklamaları ve inşası, toplumsal cinsiyet roller, toplumsal cinsiyetin temsilleri ve dil, toplumsal cinsiyetin şiddet içeren sonuçları ve feminizm. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Temel Kavramlar | Helgeson, V. S. (2017). Introduction. Psychology of gender (5th ed.) (26-66). Routledge. |
| 2 | Toplumsal Cinsiyet Araştırmalarının Yöntemleri ve Tarihçesi | Helgeson, V. S. (2017). Methods and history of gender research. Psychology of gender (5th ed.) (67-131). Routledge. |
| 3 | Cinsiyet Rolü Tutumları | Helgeson, V. S. (2017). Gender-role attitudes. Psychology of gender (5th ed.) (132-193). Routledge. |
| 4 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Gözlem | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Observation. Psychology of gender (5th ed.) (194-250). Routledge. |
| 5 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Gözlem | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Observation. Psychology of gender (5th ed.) (194-250). Routledge. |
| 6 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Kuram | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Theory. Psychology of gender (5th ed.) (251-342). Routledge. |
| 7 | Cinsiyetle İlgili Karşılaştırmalar: Kuram | Helgeson, V. S. (2017). Sex-Related Comparisons: Theory. Psychology of gender (5th ed.) (251-342). Routledge. |
| 8 | Cinsiyete Dayalı Şiddet | World Health Organization (2009). Violence prevention: The evidence. https://www.who.int/violence_injury_prevention/violence/gender.pdf 10 myths about violence against women and girls (2019). In UN Women. |
| 9 | Cinsiyete Dayalı Şiddet | Boyacıoğlu, İ. (2016). Dünden bugüne Türkiye’de kadına yönelik şiddet ve ulusal kadın çalışmaları: Psikolojik araştırmalara davet. Türk Psikoloji Yazıları, 19, 127-146. |
| 10 | Erkeklik ve Eril İdeoloji | Vandello, J. A. ve Bosson, J. K. (2013). Hard won and easily lost: A review and synthesis of theory and research on precarious manhood. Psychology of Men & Masculinity, 14(2), 101-113. Sakallı, N. ve Türkoğlu, B. (2019). “Erkek” olmak ya da olmamak: sosyal psikolojik açıdan erkeksilik/erkeklik çalışmaları. Türk Psikoloji Yazıları, 22(44), 52-76 |
| 11 | Feminizm | Stainton Rogers, W., & Stainton Rogers, R. (2001). Feminist challenges. The psychology of gender and sexuality: An introduction (120-157). McGraw-Hill Education. |
| 12 | Feminizm | Stainton Rogers, W., & Stainton Rogers, R. (2001). Feminist challenges. The psychology of gender and sexuality: An introduction (120-157). McGraw-Hill Education. |
| 13 | Genel Tekrar | |
| 14 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | Dönem İçi Konuların Tekrarı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Helgeson, V. S. (2017). Psychology of gender (5th ed.). Routledge. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 10 |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | 1 | 25 | 25 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 192 | ||
