AKTS - Elektronik Ticaret
Elektronik Ticaret (LOG409) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektronik Ticaret | LOG409 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, e-ticaret ile ilgili günümüzde süregelen değişikliklerin takip edilerek bu sisteme nasıl adapte olup geliştirileceği ile ilgili fikir yürütmelerinin sağlanması, web sitesi tasarımının nasıl yapılabileceği, birebir e-ticaretin kullanımı ve ihtiyaç duyulacak bilgilerin verilmesi olarak tasarlanmıştır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | E-ticaret çeşitleri, işletme paradigmaları, temel kavramlar, e-ticaret araçları, ödeme çeşitleri, alt yapı çeşitleri (iletişim, teknoloji ve ödeme alt yapıları gibi), e-ticarette Türkiye?deki firmaların güncel pozisyonu ve veri depolama teknolojileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | E- Ticarete giriş ve E-Ticaretin değişen Yapısı | Bölüm 1 ss.3-39 |
| 2 | E- Ticaretin Yapısı ve İçeriği | Bölüm 2 ss.51- 80 Bölüm 3 ss.103- 114 |
| 3 | E-ticaret Pazar Mekanizması | Bölüm 4 ss.192- 222 |
| 4 | E-Ticarette ürün ve servis hizmetleri | Bölüm 8 ss. 412- 480 |
| 5 | Tüketici Davranışları, Müşteri Hizmetleri ve Reklam | Bölüm 9 ss.481- 498 |
| 6 | Network Analizi ve E-Ticaret | Bölüm 5 ss.259- 281 Bölüm 12 ss. 690- 699 |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Firmalar arası E-ticaret (B2B) | Bölüm 4 ss. 229- 244 Bölüm 7 ss. 394- 407 |
| 9 | Şirket içi-dışı iletişim, E-devlet, C2C, E-Öğrenme | Bölüm 6 ss. 372- 376 |
| 10 | Mobil Ticaret | http://sosyalmedya.co/en/mobile-commerce-report/, Mobile Commerce A-Z: How Turkish Commerce Evolves with Mobile [REPORT] |
| 11 | Hukuki Alt yapı ve Uygulamalar, Siber Suçlar | Thomas Hoeren, “Law, ethics and Electronic Commerce”, International Review of Informationa Ethics, vol.3, 6/2005. |
| 12 | Sipariş- Tedarik ve Ödeme İşlemlerinin Uygulanması | Bölüm 8 ss. 443- 464 |
| 13 | E-Strateji ve Küresel E-ticaret | Bölüm 5 ss. 319-329 örnek olay |
| 14 | E-Ticarette İhtiyaç Duyulan Uygulama ve Alt Yapı Örnek Çalışması | Sınıf tartışması ve öğrenci sunumları |
| 15 | Örnek Uygulama ve Sunumlar | Öğrenci Sunumları |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Chaffey, Dave, E-Business and E-commerce Management: Strategy, implementation and practice, 4th edition, Prentice hall, 2012 |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 15 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
