AKTS - Üretim Politikaları ve Kamu Tercihleri
Üretim Politikaları ve Kamu Tercihleri (PR433) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Üretim Politikaları ve Kamu Tercihleri | PR433 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Medyanın gündem belirleme pratikleri ve bu pratiklerin sonuçlarının halkın medya türü ve içerik tercihini seçmedeki öneminin vurgulanması. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Medya ürün üretim süreçleri ve halkın tercihi arasındaki ilişkinin ortaya konulması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş | |
| 2 | Anlam, Temsil ve İktidar | Media and Society Bölüm 1 |
| 3 | Anlamın Endüstiryel Üretimi | Media and Society, Bölüm 2 |
| 4 | İktidar ve Medya Üretimi | Media and Society, Bölüm 3 |
| 5 | Küresel bilgi ekonomisi | Media and Society, Bölüm 4 |
| 6 | Ekonomi Politik, Küreselleşme ve Medya | Media and Society, Bölüm 5 |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Medya ve İletişim Profesyonelleri | Media and Society, Bölüm 6 |
| 9 | Haber Süreci | Media and Society Bölüm 7 |
| 10 | Politika ve İletişim Stratejistleri | Media and Society, Bölüm, 8 |
| 11 | Kimliğin Üretimi | Media and Society, Bölüm, 9 |
| 12 | Tüketim Kültürü , Marka ve Reklam | Media and Society, Bölüm 10 |
| 13 | Halkın tercihlerinin etkilenmesinde medya ve kamu düzeni: Dini ve diğer kimlikler üzerine | İlgili okuma |
| 14 | Halkın tercihlerinin etkilenmesinde medya ve kamu düzeni: Enerji, nüfus, sağlık, gençlik, alkol, yiyecek, vb. üzerine | İlgili okuma |
| 15 | Sosyal Medya, Katılım ve Etkilerşim | Media and Society, Bölüm 11 |
| 16 | Final sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Nicholas Carah & Eric Louw (2015). Media and Society, Production, Content and Participation, Sage. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 15 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | X | ||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
