AKTS - AB'nin Ayrımcılık Yapmama Politikaları (EUNONDI)
AB'nin Ayrımcılık Yapmama Politikaları (EUNONDI) (IR441) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AB'nin Ayrımcılık Yapmama Politikaları (EUNONDI) | IR441 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bu derste AB'nin ayrımcılık yapmama rejimini ve AB'nin bu rejimi AB üye devletleri, aday ülkeler ve komşu ülkelerde teşviki meseleleri incelenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş | Alex Warleigh-Lack (2008) European Union: The Basics, Routledge, bölüm.2 |
| 2 | AB'nin dönüştürücü gücü: Giriş | Featherstone, K. 2003. “Introduction: In the name of «Europe»” Featherstone, K. and Radaelli, C. (eds.), The Politics of Europeanization. (Oxford, Oxford University Press): 3-26. |
| 3 | Avrupanın Dönüşümü Bağlamında Avrupalılaşma | Kutlay, M. 2018. “The Transformative Power of the EU in a Changing International Order.” Perceptions XXIII (1): 8-26. |
| 4 | Evrensel bir ilke olarak ayrımcı karşıtlığı | |
| 5 | AB ayrımcı karşıtı rejimi | -European Union Agency for Fundamental Rights and Council of Europe. 2018. Handbook on European Union Non-discrimination Law. bölüm 1 |
| 6 | Vaka 1: Ayrımcı karşıtlığı | Guiraidon, V. 2009. “Equality in the Making: Implementing European Non-Discrimination Law” Citizenship Studies 13 (5): 527-549. |
| 7 | Vaka 2:Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | Kantola, J. and K. Nousiainen. 2012. “The European Union: Initiator of a New European Antidiscrimination Regime?” In Krizsan A., H. Skjeie and J. Squiers (eds.) Institutionalizing Intersectionality The Changing Nature of European Equality Regimes (Palgrave Macmillan: London). |
| 8 | Vaka 3: LGBTI Hakları | Mos, M. 2013. “Conflicted Normative Power Europe: The European Union and Sexual Minority Rights.” Journal of Contemporary European Research 9 (1): 78-93. |
| 9 | Vaka 4: Azınlık Hakları | Ahmed, T. 2015. “The EU’s Relationship with Minority Rights.” In Psychogiopoulou, E. (ed.) Cultural Governance and the European Union (Palgrave Macmillan: Basingstoke). |
| 10 | Vaka 5: Engelli Hakları | Favalli, S and Ferri, . (2016). "Defining Disability in the EU Non-discrimination Legislation: Judicial Activism and Legislative Restraints. |
| 11 | Sunumlar I | Yok |
| 12 | Sunumlar II | Yok |
| 13 | Sunumlar III | Yok |
| 14 | Sonuç | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. The Politics of Europeanization |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 16 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
