AKTS - Seminer
Seminer (ISL442) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer | ISL442 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, işletme teorisini ve pratiğini birleştirerek, öğrencileri iş yaşamına hazırlamayı ve işletme araştırması bilgi ve becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İşletme araştırmasının ana öğeleri; araştırmaya bilimsel yaklaşım ve alternatif yaklaşımlar; geniş problem alanı ve problemi tanımlama; kritik literatür araştırması; teorik çerçeve ve hipotez geliştirme; araştırma tasarımının öğeleri; veri toplama yöntemleri: giriş ve mülakatlar, gözlem, anketler; deneysel tasarımlar; değişkenlerin ölçümü: |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim ve araştırma. | Ders Kitabı, s. 1-34. |
| 2 | Araştırmanın boyutları. | Ders Kitabı, s. 35-74. |
| 3 | Kuram ve araştırma. | Ders Kitabı, s. 75-115. |
| 4 | Metodolojinin anlamları. | Ders Kitabı, s. 117-162. |
| 5 | Literatür değerlendirmesi ve etik kaygılar. | Ders Kitabı, s. 163-220. |
| 6 | Nitel ve nicel araştırma tasarımları. | Ders Kitabı, s. 221-262. |
| 7 | Nitel ve nicel ölçüm. | Ders Kitabı, s. 263-318. |
| 8 | Nitel ve nicel örnekleme. | Ders Kitabı, s. 319-355. |
| 9 | Araştırma tasarımı sunumu (arasınav niteliğinde). | |
| 10 | Deneysel araştırma; Tarama araştırması. | Ders Kitabı, s. 357-456. |
| 11 | Tepkisiz araştırma ve ikincil analiz. | Ders Kitabı, s. 462-493. |
| 12 | nicel veri analizi | Ders Kitabı, s. 494-539. |
| 13 | nicel veri analizi | Ders Kitabı, s. 494-539. |
| 14 | Nitel veri analizi. | Ders Kitabı, s. 658-705. |
| 15 | Araştırma raporunun yazılması. | Ders Kitabı, s. 707-746. |
| 16 | Araştırma raporu (final sınavı yerine). |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Neuman, W. L. (2006). Toplumsal araştırma yöntemleri cilt 1-2. Ankara: Yayınodası |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 3 | 30 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | X | ||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 15 | 45 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
