AKTS - Mikro İktisat Teorisi II
Mikro İktisat Teorisi II (IKT210) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mikro İktisat Teorisi II | IKT210 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | 1.Mikroiktisadın temel kavram ve ilişkilerini orta düzeyde sunmak 2.Öğrencileri, Türkiye ve Dünya Ekonomisini değerlendirip yorum yapabilecekleri analitik aletlerle donatmak 3.Öğrencileri daha ileri düzeyde çalışmalara hazırlamak |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Üretim fonksiyonları, maliyet fonksiyonları; kâr maksimizasyonu; farklı piyasa türleri, tekel, tam rekabet, eksik rekabet; emek ve sermaye piyasaları, genel denge ve refah. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel Değerlendirme | |
| 2 | Monopoli | Mathis ve Koscianski, s.383-409 |
| 3 | Monopoliyle ilgili Genel Başlıklar | Mathis ve Koscianski, s.410-441 |
| 4 | Monopoliyle ilgili Genel Başlıklar | Mathis ve Koscianski, s. 410-441 |
| 5 | Monopoliyle ilgili Genel Başlıklar | Mathis ve Koscianski, s.410-441 |
| 6 | Oligopoli | Mathis and Koscianski, s. 442-474 |
| 7 | Oyun Teorisi Uygulamaları ve Oligopolistik Firma Davranışı | Mathis ve Koscianski, s. 475-501 |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Monopolistik Rekabet | Mathis ve Koscianski, s. 515-551 |
| 10 | Emek Talebi | Mathis ve Koscianski, s. 515-551 |
| 11 | Emek Talebi | Mathis ve Koscianski, s. 515-551 |
| 12 | Emek Arzı | Mathis ve Koscianski, s. 579-613 |
| 13 | Sermaye Piyasaları | Mathis ve Koscianski, s. 615-635 |
| 14 | Genel Denge Analizi | Mathis ve Koscianski, s. 636-660 |
| 15 | Genel Denge Analizi | Mathis ve Koscianski, s. 636-660 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Microeconomic Theory: An Integrated Approach; Stephen Mathis and Janet Koscianski; Prentice Hall; New Jersey; 2002. |
|---|---|
| 2. Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, Walter Nicholson , 9th Edition, Thomson Learning, Australia et. al.,2004. | |
| 3. Intermediate Microeconomics, Hal R. Varian, 5th Edition, W. W. Norton Company, New York and London, 2005. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
| Ödevler | 1 | 5 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 110 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinir. | X | ||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | X | ||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinir. | X | ||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlar. | X | ||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenir. | X | ||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenir. | X | ||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirir. | X | ||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirir. | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunur. | X | ||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirir. | X | ||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirir. | X | ||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirir: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
