AKTSFinansal İktisat

Finansal İktisat (ECON512) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Finansal İktisat ECON512 Seçmeli Dersler 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Diğer Bölümlerden Alınan Seçmeli Ders
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Doğan Cansızlar
Course Assistants
Dersin Amacı Finansal piyasalarda günlük yaşamda sıkça karşılaşılan temel kavram ve kurumlarının ekonominin bütünü içinde anlaşılmasını sağlamaktır. Ders konuları ; finansal sistemin yapısı ve işleyişi, finansal araçlar ve değerlemesi ( pay senedi, tahvil, forward, futures, opsiyon ), paranın zaman değeri, risk yönetimi, finansman türleri, sermaye bütçelemesi, uluslararası finans , ekonomik krizler, finansal piyasaların; reel ekonomi, makroekonomik faaliyetler, para politikası ve bankacılık sektörü ile ilişkileri, modern portföy yönetimi ve güncel finansal konulardan oluşmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ders bitiminde öğrenci finansal piyasaları (Para ve Sermaye Piyasaları) takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeye gelebilecektir.
Dersin İçeriği Finansal sistemin yapısı ve işleyişi, finansal araçlar ve değerlemesi (pay senedi, tahvil, forward, futures, opsiyon), paranın zaman değeri, sermayenin maliyeti, risk yönetimi, finansman türleri, uluslararası finans, ekonomik krizler, finansal piyasalar; reel ekonomi, makroekonomik faaliyetler, para politikası ve bankacılık sektörü ile ilişkileri v

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Finansal Ekonomi ve Finansal Piyasalar (Para ve Sermaye Piyasaları) 1-12
2 Hisse Senedi – Tahvil Fiyatlarının Belirlenmesi – Etkin Piyasalar Hipotezi 13-45
3 Paranın Zaman Değeri ( Faiz ) 47-100
4 Sermaye Maliyeti 101-114
5 Bankacılık Sistemi ve Bankaların Para Yaratma Süreci 115-136
6 Bankacılık : Krediler, Mevduat, Yönetim ve Performans Ölçümü 137-195
7 Merkez Bankası ve Para Politikası - Rezervler 196-260
8 Yarıyıl Sınavı
9 Döviz Piyasaları ve Döviz Kurunun Belirlenmesi 267-300
10 Kur Rejimleri ve Türkiye Uygulaması - REK 300-371
11 Dış Ticaret Kur İlişkisi 372-401
12 İmkansız Üçleme 402-412
13 Risk ve Risk Yönetimi ( Forward, Futures, Opsiyon, Swap ) 413-439
14 Finansman Kaynakları- Ekonomik Krizler 440-469
15 Modern Portföy Yönetimi 470-500
16 Yılsonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Economics of Money, Banking and Financial Markets”, Frederic S.Mishkins, Pearson, 2013
Diğer Kaynaklar 2. Ders Notları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 55
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 45
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 55
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. X
3 Halkla ilişkiler ve reklamcılık kuram ve uygulamalarının uluslararası ve ulusal çevrede mevcut/olası durum ve sorunlara katkılarını değerlendirebilir. X
4 Halkla ilişkiler mesleğinin etik ilkelerinin farkında olma ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olabilme X
5 Kamusal iletişimi etkinleştirme, kamuoyu oluşumu, gündem belirleme, yaratma, yönlendirme ve yönetme konularında stratejik iletişim uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme. X
6 Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal vatandaşlık, bağlılık, itibar, değer, sosyal sorumluluk, imaj yönetimi, ilişki yönetimi, algılama yönetimi, duygusal zeka, insan kaynağı vb. kavramlara yönelik sürdürülebilir gelişme ve kalite anlayışı oluşturabilme X
7 Özel sektör, kamu sektörü ve sivil topluma yönelik iletişim metodolojisine sahip olabilme ve bunu pratik alanlarda kullanabilme X
8 Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim ortamlarına, medya ve tekniklere hakim olabilme ve bu bilgiyi etkinlik yönetimi alanında kullanabilme. X
9 Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme X
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanına ilişkin ulusal ve uluslararası Türkçe ve yabancı literatür tarayabilme ve disiplinle ilgili güncel bilgiye ulaşabilme. X
11 Araştırma amacına yönelik uygun yöntem/teknik belirleyerek bilimsel nitelikli sonuçlara ulaşabilme X
12 Sosyal bilimlere ilişkin verileri toplama, çözümleme, sonuçlara ulaşma ve bu sonuçları halkla ilişkiler alanında kullanabilme X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Toplam İş Yükü 117