AKTS - Bilgisayarla Tümleşik İmalat
Bilgisayarla Tümleşik İmalat (MFGE404) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayarla Tümleşik İmalat | MFGE404 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 1 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| MFGE205 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencileri Bilgisayarla Bütünleşik İmalat ilkeleri, kavramları, türleri, eğitimi ve tanımları ile tanıştırmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Giriş, bilgisayar destekli tasarım (CAD), bilgisayar destekli grafik modelleme, CAD veri tabanları, bilgisayar destekli imalat (CAM), bilgisayar destekli süreç planlama (CAPP), robotik sistemler, grup teknoloji/hücresel imalat sistemleri, otomatik malzeme iletim sistemleri, otomatik denetim sistemleri, esnek üretim sistemleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 2 | Bilgisayar Destekli Tasarım( CAD) sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 3 | Bilgisayar Destekli Tasarım( CAD) sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 4 | Bilgisayar Destekli Grafik Modelleme | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 5 | Bilgisayar Destekli Grafik Modelleme | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 6 | CAD veri tabanları | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 7 | Ara Sınav 1 | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 8 | Bilgisayar Destekli İmalat sistemleri (CAM) | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 9 | Bilgisayar Destekli İmalat sistemleri (CAM) | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 10 | Bilgisayar Destekli Süreç Planlama (CAPP) sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 11 | Robotik sistemler | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 12 | Grup Teknoloji/Hücresel İmalat sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 13 | Ara Sınav 2 | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 14 | Otomatik Denetim sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 15 | Esnek Üretim Sistemleri | Dersin Moodle Web Sitesi | 
| 16 | Final sınavı dönemi | Dersin Moodle Web Sitesi | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Ders Notları ve yansılar / Lecture notes and slides | 
|---|---|
| 9. Foley, J. D. and Van Dam, A., “Fundamentals of Interactive Computer Graphics”, Addison Wesley, 1982 | |
| Diğer Kaynaklar | 2. Mikell P. Groover, "Automation, Production Systems, and Computer-Integrated Manufacturing", Second Edition, Prentice Hall Inc. | 
| 3. Nanua Singh, "Systems Approach to Computer-Integrated Design and Manufacturing", John Wiley & Sons Inc. | |
| 4. ] U. Rembold, B.O. Nanji, and A. Storr, "Computer Integrated Manufacturing and Engineering" Addison-Wesley Inc. | |
| 5. James A. Rehg and Henry W. Kreabber, "Computer Integrated Manufacturing", Second Edition, Prentice Hall Inc. | |
| 6. Anand, Vera B., “Computer Graphics and Geometric Modelling for Engineers”, Wiley, 1993. | |
| 7. Rogers, David F. and Adams, J. Alan, “Mathematical Elements for Computer Graphics” | |
| 8. Newman, W. and Sproull, R.F., “Principles of Interactive Computer Graphics”, McGraw-Hill, 1979. | |
| 10. Zeid, I., “CAD/CAM: Theory and Practice”, McGraw-Hill, 1991. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 25 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır. | X | ||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir. | X | ||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
| 6 | İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
| 7 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
| 8 | Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
| 9 | Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar. | X | ||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
| 11 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | X | ||||
| 12 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | X | ||||
| 13 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | 16 | 1 | 16 | 
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 50 | 50 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 | 
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
