AKTS - İleri Cam Bilimi ve Teknolojisi

İleri Cam Bilimi ve Teknolojisi (MATE541) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri Cam Bilimi ve Teknolojisi MATE541 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Bölüm kararıyla
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Cam üretim prosesleri, fiziksel ve kimyasal özellikleri ve camların uygulama alanları hakkında yapı ve katkı maddesi etkisini irdeleyerek daha iyi bir anlayış kazanmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Camların üretim tekniklerini ve bazı malzemelerin neden cam oluşturup bazılarının oluşturmadığını anlamak.
  • Camları yapısal olarak kristal malzemelerden ayırabilme algısı kazandırabilmek.
  • Camların fiziksel, kimyasal, termal ve mekanik özellikleri hakkında bilgiye sahip olmak.
  • Ticari camlar ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği Çekirdeklenme, Kristal Büyüme, Cam oluşumu, Seramik Tozlarının Eritilmesi, Camların Yapısı, Cam Oluşumunda Ağdalık, Yoğunluk, Termal Genleşme, Mekanik Özellikler, Optik Özellikler

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ders Slaytları
2 Cam oluşumunun temelleri 7~25
3 Camda ergitme 26~50
4 Karışmazlık 51~71
5 Camın yapısı 72~109
6 Camı oluşturan eriyik malzemelerin ağdalığı 111~137
7 Yoğunluk ve termal genleşme 138~162
8 Taşınım özellikleri 163~187
9 Mekanik Özellikleri 188~201
10 Optik Özellikler 202~221
11 Cam üretiminde suyun rolü 222~236
12 Camların termal analizi 237~248
13 Cam teknolojisi 249~261
14 Ticari camlar 262~274
15 Genel Özet
16 Final

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Introduction to Glass Science and Technology, 2nd ed., by J.E. Shelby, The Royal Society of Chemistry 2005
Diğer Kaynaklar 2. Introduction to Ceramics, Kingery, Bowen and Uhlmann, Wiley, 1976

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri düzey hesaplama ve/veya İmalat teknolojileri bilgilerini İmalat mühendisliği problemlerini çözmede uygulama becerisi.
2 İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği.
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi.
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi.
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi.
6 İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapmak ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi gerçekleştirme becerisi.
7 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi.
8 Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri.
9 Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi.
10 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti.
11 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci.
12 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık.
13 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgi edinme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 30 60
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 35 35
Toplam İş Yükü 179