AKTS - Kalıp ve Avadanlık Tasarımı

Kalıp ve Avadanlık Tasarımı (MFGE403) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kalıp ve Avadanlık Tasarımı MFGE403 2 0 2 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
ME 210 Mukavemet
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Hakan Kalkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, üretim proseslerinde kullanılan bağlama aparatlarının tasarım ve imalatını tanıtmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kalıp ve avadanlık malzemeleri ve imalat yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Kalıp ve Avadanlık tasarımında ölçülendirme ve toleranslandırma hakkında bilgi sahibi olmak,
  • Kalıp ve Avadanlık tasarımında kullanılan bağlantı ve sabitleme aparatları hakkında bilgi sahibi olmak,
  • Sac metal şekillendirme kalıplarının tasarlanması,
  • Kalıp ve avadanlık tasarımında Sonlu elemanlar analizinin önemi
Dersin İçeriği Giriş, sabitleme elemanları tanımı, sabitleme elemanları tipleri, sabitleme elemanları tasarım ve imalatı, sonlu eleman metodunun stres ve yükleme koşullarının analizi için kullanımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Moodle Sayfasındaki Ders Notları 1
2 Kalıp-Avadanlık Malzemeleri Moodle Sayfasındaki Ders Notları 2
3 Ölçülendirme Moodle Sayfasındaki Ders Notları 3
4 Kesit alma Moodle Sayfasındaki Ders Notları 4
5 Toleranslandırma Moodle Sayfasındaki Ders Notları 5
6 Montaj Çizimleri Moodle Sayfasındaki Ders Notları 6
7 Bağlantı Elemanları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 7
8 Kalıp ve avadanlık Çizimleri Moodle Sayfasındaki Ders Notları 8
9 Kalıp Sabitleme Aparatları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 9
10 Sac Metal Bükme Kalıpları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 10
11 Sac Metal Çekme Kalıpları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 11
12 Sac Metal Gerdirme Kalıpları Moodle Sayfasındaki Ders Notları 12
13 Kalıp ve Avadanlıkların SE ile modellenmesi. Moodle Sayfasındaki Ders Notları 13
14 Öğrenci Projeleri Sunumu Moodle Sayfasındaki Ders Notları 14
15 Genel Sınav Moodle Sayfasındaki Ders Notları
16 Genel Sınav Moodle Sayfasındaki Ders Notları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Fundamentals of Tool Design Author - John G. Nee, Society of Manufacturing Engineers.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri düzey hesaplama ve/veya İmalat teknolojileri bilgilerini İmalat mühendisliği problemlerini çözmede uygulama becerisi.
2 İmalat Teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneği.
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi.
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi.
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yetisi.
6 İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapmak ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi gerçekleştirme becerisi.
7 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplama, analiz etme, kritik düşünebilme, yorumlama ve doğru kararlar alabilme becerisi.
8 Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ve/veya bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilecek özgüven ve gerekli örgütsel iş becerileri.
9 Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurabilme becerisi.
10 Yaşam boyu öğrenme ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli yenileme kabiliyeti.
11 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci.
12 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek üzere, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanan çözüm odaklı proje ve risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık.
13 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda bilgi edinme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar 16 2 32
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 5 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 126