AKTS - Kontrol Mühendisliği II
Kontrol Mühendisliği II (MECE522) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kontrol Mühendisliği II | MECE522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Öğrencileri, durum-uzayı yaklaşımı ile denetim sistemi tasarımı ve analizi konularında yeterli bilgi düzeyine kavuşturmak, durum gözlemleyicileri, regulator tasarımı, stokastik sistemler ve Kalman süzgeci konularında bilgi sahibi yapmak hedeflenmiştir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Ders, durum gözlemleyicileri, regulator ve denetleyici tasarımı, stokastik sistemler, Kalman süzgeci ve MatLab-Simulink kullanımı; mekatronik sistemler laboratuvarında yer alan dinamik sistemlerin modelleme ve denetimleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | 2 ve 3 boyutta katı cisim dinamiğinin tekrarı | Geçerli Değil | 
| 2 | Modelleme ve denetleyici tasarımı konularında MatLab-Simulink kullanımı | Geçerli Değil | 
| 3 | Mekatronik Sistemler Laboratuvarındaki dinamik sistemlere giriş | Geçerli Değil | 
| 4 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil | 
| 5 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil | 
| 6 | Aktarım-işlevi modellerinin durum-uzayı gösterimleri, kanonik yapılar, zamanla değişmeyen durum-uzayı işlevlerin çözümleri, durum geri beslemesi, denetlenebilirlik, gözlemlenebilirlik, kök yerleştirme konularının tekrarı. | Geçerli Değil | 
| 7 | Durum gözlemleyiciler | Geçerli Değil | 
| 8 | Gözlemleyici ve regulator tasarımı | Geçerli Değil | 
| 9 | Gözlemleyici ve denetleyici tasarımı | Geçerli Değil | 
| 10 | Kuadratik optimal regulator sistemleri | Geçerli Değil | 
| 11 | Kuadratik optimal regulator sistemleri | Geçerli Değil | 
| 12 | Stokastik sistemlere giriş | Geçerli Değil | 
| 13 | Kalman süzgeci | Geçerli Değil | 
| 14 | LQG kompensatörler | Geçerli Değil | 
| 15 | Problem Saati | Geçerli Değil | 
| 16 | Genel Sınav | Geçerli Değil | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Modern Control Design with Matlab and Simulink, A. Tewari, ISBN: 0-471-496790, Wiley, 2002. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Ogata, K., Modern Control Engineering, 5th Ed., Prentice-Hall, 2002. | 
| 3. Franklin, G. F., Powell, J. D., Emami-Naeini, A., Feedback Control of Dynamic Systems, 4th Ed., Prentice-Hall, 2002. | |
| 4. Kuo, B. C. and Golnaraghi, F., Automatic Control Systems, 8th Ed., John Wiley and Sons, Inc., 2003. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 5 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 5 | 40 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 5 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | - | - | 
| Toplam | 15 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır. | |||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir. | |||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
| 6 | İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 7 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
| 8 | Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
| 9 | Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar. | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 11 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 12 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 13 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 2 | 6 | 12 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
