AKTS - İçten Yanmalı Motor Tasarımı

İçten Yanmalı Motor Tasarımı (AE419) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İçten Yanmalı Motor Tasarımı AE419 Alan Seçmeli 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
(AE302 veya AE312)
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Ders öğrencilerin termodinamik hesaplamalarına dayanarak motor tasarımı, motor konfigürasyonu, motor malzemeleri ve bir motorun silindir bloğu, silindir kapağı, krank mili, piston, vb. gibi ana parçalarının tasarımı konularında bilgi sahibi olmalarını hedefler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • motor tasarımı akış diyagramlarının temel kavramlarını tanımlayabilir
  • tasarım parametlerinin kritik indexlerini tanımlayabilir ve kullanabilir
  • belirtilen ve etkin güç, basınç, tork problemlerini çözebilir
  • krank biyel mekanizmasının işleyişini belirleyebilir
  • bir motor karakteristik diyagramı çizebilir
Dersin İçeriği Motor tasarımı temel kavramlarına giriş; kritik indeks; belirtilen ve etkin güç, basınç, tork, krank-biyel mekanizması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İçten Yanmalı Motorlar Konularının Tekrarı İYM Ders Kitabı ve Ders Notları
2 İçten Yanmalı Motorlar Konularının Tekrarı İYM Ders Kitabı ve Ders Notları
3 Motor Tasarım Süreci K. Hoag, 4. Bölüm
4 Hacim Sabitleme K. Hoag, 5. Bölüm
5 Motor Konfigürasyonu ve Balansı; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 6. Bölüm
6 Motor Konfigürasyonu ve Balansı; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 6. Bölüm
7 Motor Malzemeleri; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 7. Bölüm
8 Silindir Bloğu Düzeni; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 8. Bölüm
9 Silindir Kapağı Düzeni; (Hesaplama Yazılımı Eğitimi) K. Hoag, 9. Bölüm
10 Ara Sınav; Dönem Projesi Belirlemesi
11 Motor Tasarım Projesi
12 Motor Tasarım Projesi
13 Motor Tasarım Projesi
14 Dönem Proje Sunumu
15 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Vehicular Engine Design, Kevin Hoag, Brian Dondlinger, Springer, 2016
2. Internal Combustion Engine Design, John Manning, Ricardo UK Ltd, 2012
3. Internal Combustion Engine Design, H. Sezgen, METU, 1975

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 9 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler 1 35
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 25
Toplam 13 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 25
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır.
2 İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır.
3 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir.
4 Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir.
5 İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır.
6 İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir.
7 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır.
8 Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. X
9 Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar.
10 Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler.
11 İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır.
12 Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir.
13 Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 9 2 18
Laboratuar
Uygulama 5 2 10
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 9 2 18
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler 1 40 40
Raporlar
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 124