AKTS - Tedarik Zinciri Yönetimi
Tedarik Zinciri Yönetimi (MDES674) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tedarik Zinciri Yönetimi | MDES674 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri tedarik zinciri yönetimi ve lojistik kavramlarına aşina hale getirmeyi ve onların böylesi sistemleri tasarlama ve analiz etme yetilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Tedarik zinciri yönetiminin amacı ve süreçleri; tedarik zinciri tasarlanması, değerlendirme ve ölçme modelleri; stratejik harekâtlarda eğilimler ve tedarik zinciri içinde lojistik uygulamaları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tedarik zinciri ağı optimizasyon modellerine bir bakış | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 2 | Tedarik zinciri çözümlemelerini destekleyen bilgi teknolojilerindeki gelişmeler | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 3 | Optimizasyon modellerine dayalı erteleme stratejilerinin analizi | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 4 | Satış ve harekât planlaması için veri- temelli metotlar | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 5 | Kar maksimizasyonu için fiyat ve yere duyarlı gelir modellerinin kullanımı. | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 6 | Yüksek performanslı talep tahmin | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 7 | Perakende tedarik zincirinin oluşturulması | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 8 | Pazar tepki modellerine bir bakış | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 9 | Tedarik zinciri ve pazarlama stratejilerinin tüketici ürünleri şirketlerinde birleştirilmesi | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 10 | Uygulama çalışması: Perakende satış firmasında ilk alım kararlarının optimizasyonu | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 11 | Uygulama çalışması: Kontyener kiralayan bir firmada dinamik kaynak planlaması | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 12 | Uygulama çalışması: Bir yiyecek üretim firmasında post-merger pekiştirmesi | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 13 | Tedarik zinciri optimizasyonundan şirket optimizasyonuna | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 14 | Gelecek ile ilgili görüşler | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları | 
| 15 | Genel gözden geçirme | - | 
| 16 | Final sınavı | - | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Shapiro, J., Modelling the Supply Chain, Duxbury, 2001 | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Simchi Levi et.al., “Designing and Managing Supply Chain, McGraw-Hill Higher Education, Second Edition, 2003 | 
| 3. Bowersox D. J., D. J. Closs And M. B. Cooper, Supply Chain Logistics Management, Mcgraw-Hill Second Edition, 2007 | |
| 4. Chan C. K., And H.W.J. Lee Successfull Strategies In Supply Chain Management, Idea Publishing 2005 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | 1 | 10 | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 4 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 8 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İleri düzey hesaplama ve/veya imalat teknolojileri bilgilerini imalat mühendisliği problemlerini çözmede kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz etme ve tanımlama yeteneğini kazanır. | |||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı kapsamlı bir imalat sistemini –yöntem, ürün veya cihaz geliştirme dâhil– ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlar ve üretir. | |||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
| 6 | İmalat mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar ve/veya yenilikçi imalat teknolojilerini kapsayan bir projeyi planlar ve gerçekleştirir. | |||||
| 7 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
| 8 | Çok disiplinli ve disiplin içi takımın bir üyesi veya bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı olarak Türkçe ve İngilizcede etkin iletişim kurar. | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 11 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik, iş güvenliği ve sosyal konular hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 12 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 13 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgi edinir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | 1 | 2 | 2 | 
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 5 | 20 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 8 | 16 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
