AKTS - Hesaplamalı Elektromanyetik
Hesaplamalı Elektromanyetik (EE621) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hesaplamalı Elektromanyetik | EE621 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Birçok özel yöntemin uygulanmasını ve formülasyonunu içeren hesaplamalı elektromanyetiğin anlaşılması, öğrencilere doktora çalışmaları için ilgi çekici ve önemli araştırma konularının belirlenmesinin sağlanması. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Zamanda Sonlu Farklar (FDTD), Sonlu Elemanlar (FE), Geometrinin Kırınım Teorisi (GTD) ve Moment Metodunun (MoM) saçılma ve anten problemlerine uygulanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektromanyetik Teorinin Tekrarı | |
| 2 | Analitik Teknikler | |
| 3 | Yüzey İntegral Teknikleri ve Moment Metodu | |
| 4 | Çok Boyutlu ve Vektör problemleri Altbölüm Temel Fonksiyonlar. | |
| 5 | Üç Boyutlu Cisimler İçin İntegral Eşitlik Yöntemleri | |
| 6 | Tel Antenlerin ve Saçıcıların Analizi | |
| 7 | Sonlu Farklar Teknikleri | |
| 8 | ARA SINAV-I | |
| 9 | Sonlu Eleman Teknikleri | |
| 10 | Sonlu Eleman Teknikleri | |
| 11 | Yüksek Frekans Asimptotik Teknikleri | |
| 12 | Hibrid Teknikler | |
| 13 | ARA SINAV-II | |
| 14 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) | |
| 15 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) | |
| 16 | Seçilmiş Uygulamalar (araştırma makalelerinin incelenmesi) |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Jianming Jin, Theory and Computation of Electromagnetic Fields, Wiley, Dec. 2010. |
|---|---|
| 2. F. Peterson, S. L. Ray, and R. Mittra, “Computational Methods for Electromagnetics” (IEEE Press, New York, 1998). | |
| 3. C. A. Balanis, Advanced Engineering Electromagnetics, Chapters 5 and 12, 2nd edition, John Wiley & Sons, 2012. | |
| 4. • R. F. Harrington, Field Computation by Moment Methods, Wiley-IEEE Press, 1993. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 25 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini ileri düzey sistemlerde uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin temel alanlarında uzun soluklu araştırma ve geliştirme çalışmaları yapar. | X | ||||
| 3 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, teknikleri ve yetenekleri kullanır. | X | ||||
| 4 | Girişimcilik ve yenilikçilik açısından aktif araştırmalar yapar. | |||||
| 5 | Araştırma sonuçlarını etkin bir şekilde raporlama ve sunma yeteneği kazanır. | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izler ve bilgiye erişir. | |||||
| 7 | Profesyonel iş yaşamı ve meslek etiği konularında sorumluluk sahibi olur. | |||||
| 8 | Türkçe ve İngilizce olarak etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |||||
| 9 | Proje yönetimi becerisi edinir. | |||||
| 10 | Disiplinlerarası alanlarda, ortak proje takımlarında başarıyla çalışma yeteneği kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 6 | 4 | 24 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
